stevie-13 Creative Commons License 2015.02.06 0 1 3217

Eltelt egy év, újabb szervizteszt :-)

 

Első felvonás: vezérlés- és teljes fékcsere Pawlik Karesznál, gyári alkatrészekkel. Az alkatrészek az Ivanicstól jönnek, komoly (viszonteladói) kedvezménnyel. Összesen 315 ezer forintot fizetek, ebből 30 ezer a munkadíj, teljesen korrekt, a többi az anyag (pl. mellső féktárcsa kedvezménnyel 36e/db). A vízpumpa nincs cserélve, azt állítólag csak minden második vezérléscserekor kell. Viszont a segédszíjat és annak a görgőit is cseréli. Ez a móka igazából nem olcsó. Nem olcsó a gyári szíj sem, huszonezer forint, de Karesz szerint ez tényleg különleges, kevlárbetétes szíj, ilyet utángyártottban nem is lehet kapni. A szokatlanul hosszú csereperiódus feltehetően tényleg csak a gyári szíjjal jön össze.

 

Karesz szervize a szokásos, kicsit mocsaras a megközelítése, kicsit neonfényes a műhely, de 30 ezer forintba belefér a teljes vezérlés csere, négy féktárcsa és négy szett fékbetét cseréje, fékfolyadék-csere, kézifék-beállítás -  ez még fontos lesz.

 

Viszont elfelejti visszacsavarozni a hátsó ablakban a napfényrolót.

 

 

Második felvonás: Duna Autó Zrt, olajcsere + átvizsgálás.

 

A telefonkezelés profi, az időpont megbeszélés szintén az. Amikor megtudják, mennyi idős az autó, már telefonban mondják a vezérléscserét - megnyugtatom őket, hogy az már korábban megtörtént.

 

A megbeszélt időpont előtt egy perccel érkezem: mivel a Duna Autónál már dolgoztunk, meglehetős helyismerettel mozgok. Belépéskor a recepciós hölgyek szépen köszönnek, eligazítanak. Profi. A munkafelvevős pultnál a három helyen csak egy munkafelvevő ügyfélszolgálati munkatárs dolgozik, nála éppen ügyfél van, várnom kell.

 

Addig megnézem a shop-ot. Elég szegényes a Volvo-kínálat, a vitrinben egy másfél tenyérnyi utastéri fedőlap, talán sebváltó körüli panel, valami modernebb Volvóból, 40 ezerért - elég rémisztő. Van egy 2009-es (!) Volvo Ocean Race póló is 8 ezerért.

 

Amikor sorra kerülök, S.G. ügyfélszolgálati munkatárs kicsit feszült - legalább két másik ügyfél vár még rá rajtam kívül. S. G. ötven körüli, érezni rajta, hogy látott már egy és mást, de ért az autókhoz és szereti is őket. "Semmi probléma," mondja, amikor megtudja, hogy én hoztam az olajat (ők csak Shell-lel dolgoznak, de az én autóm zárhídjára a Volvo-gyárban valamiért egy Castrol matricát ragasztottak). Felhívja a figyelmem, hogy a hozott anyag miatt valami kis extrát fognak felszámítani (korrekt), illetve bejegyzik a szervizkönyvbe is. Ennek mondjuk egy 8 éves autónál nem sok értelme van (garancia biztos nincs rá, szavatosság sem igazán), inkább olyan kicseszés-szerű. A belevaló olaj náluk egyébként valamivel több, mint 4000 forinttal drágább literenként, tehát nekem több mint 30 ezer spórolás a hozott olaj. És Castrol.

 

G is felhívja a figyelmem a vezérléscserére, még egy táblázatot is mutat a felém fordított monitoron, őt is megnyugtatom, hogy ez már rendben. Kiderül, hogy a légszűrő és az üzemanyagszűrő is nem egész 20 ezerrel korábban lett cserélve, ezekhez nem fognak nyúlni. Érdekes kérdés, hogy hibaolvasást kérek-e. Nahát, ez valami extra? Mindegy, kérek.

 

Megjegyzem még, hogy a hátsó ablakban a napfényrolót vissza kellene csavarozni. Oké. Bár nem kerül fel a munkalapra. Arról is hebegek valamit, hogy idefelé úton kiéghetett egy helyzetjelző, mert jelzi a műszerfal.

 

Kimegy az autóhoz, felteszi a védőhuzatokat (kormány, sebváltó, lábtér, ülés), és beáll a szervizbe. Profi. Visszajön. Mivel az autó még nem járt itt, be kell vinni az adatait a gépbe. Meg a tulaj adatait is. Némi zavar támad, mert a kérdésére korábban azt mondtam, hogy még nem jártam a Duna Autónál, de aztán kiderül, hogy igen. (Valami korábbi inkognitóteszt lehet, bár azt nem saját néven szoktuk csinálni, de ezek szerint mégis.) Ez némi pluszmunkát jelent neki, de nem bosszankodik. 

 

Fél 11 van, az autót 2 órára ígérik, de ha fejlemény van, telefonálnak. (A telefonszámot még egyszer ellenőrizzük.) Az autó átvétele összesen (várakozással és adatrögzítéssel együtt) 35 perc, ez határeset, de belefér.

 

Stevie el :-)

 

(A közelben van a Kisbojtár étterem, remek ebédet kapok. Régen sokszor megfordultam itt, amikor sűrűn jártam a Duett-be.)

 

Egy óra előtt szól a telefon, lehet menni az autóért. Ismerem a járást, a Skoda mellett megyek be a telepre, senki nem állít meg, hogy mit keresek az üzemi területen. Mondjuk így spórolok tíz perc sétát a metsző hideg szélben.

 

Az autó tényleg kész, G régi ismerősként, sokkal kisimultabb hangulatban fogad. Nem kell várni sem. Elmondja, hogy az autóval minden rendben, és felsorolja, milyen munkákat végeztek el.

 

A hátsó ablakban a napfényrolót nem említi. Biztosan említésre sem érdemes.

 

Felhívja a figyelmem, hogy időnként érdemes üzemanyagrendszer-tisztító adalékot tölteni a tankba. És cseréljem ki a repedt hátsó lámpát, mert zárlatos lehet.

 

Elmagyarázza a számlát is.

 

 

Az első pillantásra is tizenezer forintos óradíj megdöbbent: mi a helyzet a Volvo Classic programmal? Vagy valami hasonlóval? Amikor utoljára ránéztem a honlapjukra, még volt róla szó. De az már a múlt. Az Ivanicsnál most is van.

 

Felhúzom a szemöldököm a külön kiszámlázott műszeres lekérdezés miatt (fél óra, majdnem 6 ezer forint). OK, tényleg én kértem, de akkor a 2 óra szintidővel (23.368 ft!!!) felszámított "Átvizsgálás" mit takar, ha a laptop felcsatlakoztatása az OBD-re nincs benne? Oké, mutatnak egy Jager-műszeren készült futómű mérést, de az adatlapot már nem kapom meg.

 

Szintén idegesítő, hogy a hozott olajomért két tételt számolnak fel, egyrészt egy hulladék kezelési költséget (106 forint), másrészt egy külön kezelési költséget (1400 forint).

 

Életem egy jelentős részében azt magyaráztam mindenféle autóipari döntéshozóknak, hogy léccike vegyenek le a számláról mindenféle idegesítő tételt, a "próbaút" címszóval külön elszámolt 20 perces munkadíjat (ezt építsék bele az elvégzett javítás óradíjába), meg az "egyéb szerviz fogyóeszköz" címszóval felszámolt kötelező 3% anyagköltséget minden megvett alkatrész után. Na, ezt itt tényleg nem is számlázzák ki (nyeeeertünk!!!), ellenben itt ez a bosszantó 106 forintos tétel, amivel a szerviz nem sokat keres, ellenben az Ügyfél meg elküldi az egész kicsinyes bagázst a fenébe.

 

G kikísér az autóhoz (jó), előttem távolítja el a huzatokat (jó) a menetirányba parkolt autóról (jó), ami ráadásul le is van mosva (jó jó!), méghozzá szépen (jó).

 

Beülök az autóba, mi fogad?

 

 

Nem, nem a kihajtási kártya a lényeg, az rendben van, hanem a világító sárga háromszög.

 

Az ég szerelmére, én azt gondolom, magára valamit is adó márkaszerviz nem enged ki a kapuján olyan autót, amin világít a sárga háromszög egy kiégett helyzetjelző miatt. Pláne nem azután, hogy felszámoltak két óra munkadíjat átvizsgálásra, további fél órát műszeres lekérdezésre.

 

Amikor a Renault-nál dolgoztunk, ugyanilyen hiba miatt két munkafelvevőt rúgtak úgy ki, hogy még a közös megegyezést sem engedték nekik (ergo nemigen találtak munkát egy darabig). (Ott egy guminyomás-jeladós Lagunával teszteltünk őket, és az egyik gumiban mindig alacsony volt a légnyomás - ugyanígy jelez az az autó is.)

 

Nem ragasztottak olajcsere-matricát sem sehová, sőt, a régit sem távolították el.

 

Az autót kívülről lemosták, de belül nem porszívózták ki.

 

És az ablakroló a hátsó ablakban?

 

Tovább lifeg a levegőben, nem foglalkoztak vele.

 

Összefoglalva: a Duna Autó nem volt annyira gáz, mint tavaly az Ivanics. De jövőre egy harmadik helyre megyek.

 

A Volvo Hungaria meg elgondolkozhat azon, hogy esetleg a próbavásárlások rendszere (ha egyáltalán csinálnak olyat) elég hatékonyan működik-e.

 

Ja, és a legjobb: amikor fizettem a kártyámmal, ezt az üzenetet kaptam a banktól:

 

 

:-)