Robi53 Creative Commons License 2015.01.31 0 0 32480

Szia, oLayos

 

Én már eljutottam mindenféle agyalás végére, valójában (amíg jelentős változás nem következik be) nem keresek semmit.

SLX-350 korábbi nyitva maradt kérdésére válaszoltam azzal, hogy beidéztem a fellelt 2015-ös Focus  és Mondeo 1.5 és 1.6 manual-ok releváns részét, amiből meg is állapítottam, hogy a 950-a-t nem ajánlják abba a motorba (1.6 Duratorq TDCI 85 KW), ami nekem is van, ebben az esetben a váltás után is maradt a 913-c (és ezzel együtt a 913-d), illetve, ha ez nincs, legalább valamilyen más, de 5w-30 A5.

(Az, hogy az 1.5 Mondeo és 1.5 Focus esetében az ajánlás nem teljesen egyezik, a 950-a mellett az opciókban eltér, és ugyanígy eltérést látok az 1.6 Focus és 1.6 Mondeo (amiről nem is vagyok meggyőződve, hogy biztosan azonos motor) ajánlások között, inkább csak érdekesség, felvetettem, de nem érint, amíg nem cserélek facelift-elt - és 1.5 - Focusra).

 

Az egészet (950-a tulajdonságai, használata) meg az indította, hogy a web-en borzasztó keveset lehetett találni róla, azt sem lehetett megállapítani (még a Castrol Magnatec 0w-30 D adatlapból sem), hogy valójában ez ACEA micsoda (cx? ax/bx?), csak azt, hogy wss-m2c950-a, arról meg azt nem, hogy mibe való? (a manual-ok megadták a választ, pl az új 1.5 motorokba, és ha igaz, az új Mondeo-ban lévő 1.6-ba is)

 

Tudomásul vettem, hogy nekem - mindenféle, "azonos" PSA/Ford motorra vonatkozó Volvo, Mazda, PSA-nál fellelhető eltérő ajánlások és gyakorlati használat ellenére - a legjobb a 913-d, ami az 5w-30 A5-2012-ök erősen szűkített, minőségi követelményekben magasra húzott köre. (ezt a magasabbra húzottságot gyönyörűen igazolja/szemlélteti GGxxxx által linkelt lubricol-os pöpec alkalmazás is)

 

Azt is megértettem, hogy a 913-d egyetlen "hátrányaként" azonosítható ("utókezelő-kompatibilitás") problémát jelentős részben kezeli a gyártó (DPF-kapacitás, amit írtak is), illetve még én is tehetek egy-két dolgot.

A többségében "távolsági" használati módom és a legjobbnak kikiáltott gázolaj mellett, nem kínzom a motort - a nyomatékkal ugyan leküzdhető - túl alacsony fordulattal ( pl. Totalcar 2012 - "A nyomaték öl, nem a fordulat"), sűrűbben olaj-és szűrőcserélek (egy "köztes" olajcsere Magnatec Professional 5w-30 A5-tel és "gyári" szűrővel 20 eFt, így azért ez 1Ft/km többlet, ez azért nekem évi +50 eFt, és ha még a légszűrőcserét is rövidebbre veszem, akkor még több), hogy még "ideje" se legyen az olajnak leromlani. A köztes (60 helyett 30) gázolajszűrő cserét - különös tekintettel a használt jó gázolajra - meg még megfontolom (gondolatébresztő a GGxxx által linkelt cikk, miszerint egy jó - és a "gyári" biztosan az - üzemanyagszűrő szűrési képessége a használat során inkább javul, mint romlik, a periódus meg úgyis rátartással van ajánlva).

 

És el is jutottam a számomra fontos dolgok azonosítása végére. Olaj tekintetében: 913-d, amíg nem jön ki olyan újabb, ami ajánlott, és legfeljebb játszogatás ezen belül a jók közötti időnkénti váltással (pl.Castrolról Mobil Super 3000-re), vagy áttérés mondjuk erre a - továbbra is csak 913-d-s - Mobilra az alacsonyabb szulfáthamuja miatt.

 

 

 

Előzmény: oLayos (32475)