Igen, jól leírta Bözsi kolléga. Volt itt már erről szó nem is olyan régen. Én is szoptam már ilyen problémával. Aztán rájöttem, hogy mi a gond, valóban a fogak nem egyforma hajtogatása okozza. Ez két okból lehet:
- már "gyárilag" nem egyforma (főleg éleztetés, hajtogatás után néha előfordul, vadi új lapnál ritka)
- a kerék vissza hajlítja a belső fogakat. Ha nem domború a keréken a borítás, vagy ha egyenes, de nem lóg le a fog a kerékről. Egy egyenes borításnál a felrakásnál elég néhányszor megfeszítve megforgatni a gépet, és a belső fogak már vissza is hajlanak picit!!!!
Hihetetlen, de így van. Én ezért a 800-as gépen csak lazán megfeszítve állítom be a futást, hogy a fog lelógjon a kerékről. Ennél főleg figyelni kell, mert a széles szalagoknál 1 centis fogak vannak.
Nálam ráadásul már fel is keményedett ezen a gépen a parafa, meg is kopott az íveltsége, a tavasszal újra fogom parafázni és domborúra csiszolni, már nagyon ráfér.
A 300-as De Waltnál nem nagyon jött elő még ez a probléma. Annak puha gumi a borítása, meg aztán nem is lehet olyan mocskos nagy erővel megfeszíteni a szalagot mint a Kiskőrösinél.