stevie-13 Creative Commons License 2015.01.28 0 0 32451

Kerestem és találtam márkaszervizt, ahol tudták, mit akarok, és Castrolllal rendelkeznek is (és nem oda mentem, ahol a kérdéseimet sem értették, azt tudták, hogy ehhez az autóhoz van olaj, de hogy az mi, nyitva maradt.)

 

 

Egy apróság: a Fordnál (és nyilván más márkáknál is) más ember felel a kommunikációért, és más a műszaki szakértelemért. Azaz egy agyonképzett technikust, aki vágja a különböző specifikációkat, nem feltétlenül engednek oda a telefonhoz vagy az emailekhez, mert ezek az emberek nem feltétlenül kommunikálnak ügyesen.

 

Másfelől a kommunikációval megbízott kollégák is kapnak műszaki képzést, de többnyire csak alapfokút. Megnyugodhatsz: ha valamiért szét kell szerelni az autód motorját, azt biztosan nem az a kolléga fogja csinálni, aki felvette a telefont.

 

Csak azt akarom mondani, hogy az, hogy a telefont felvevő vagy az emailt megválaszoló kolléga mit tud az olajspecifikációk rejtelmeiről, az semmilyen összefüggésben nincs a szerviz műszaki színvonalával.

 

Elméletileg a rendszer úgy működik, hogy minden szervizben ül egy mestertechnikus, aki közlekedésmérnöki diplomával, sok éves szervizes gyakorlattal, és a Ford saját akadémiájának diplomájával rendelkezik; és munkaideje nagy részében csak olvassa a Ford műszaki bulletinjeit és az Oasis-t, ami a Ford márkaszervizek szerelőinek egyfajta belső blogja - különböző rejtélyes hibák diagnózisát és megoldását osztják meg egymás között angol nyelven, majd ezek a bejegyzések bekerülnek egy indexelt katalógusba. Szédületes tudásbázis! Amikor ezzel megvan, akkor ellenőrzi az elkészült munkákat, értékeli a beosztott szerelők teljesítményét (ezekből statisztikák készülnek, amik egyrészt a fizetés mozgóbér részére vannak kihatással, másrészt a szerviz képzési tervére), illetve maga is részt vesz a nehezebb esetek diagnosztikájában.

 

Viszont az biztos, hogy nem telefonál és nem emailezik :-)

 

(Az más kérdés, hogy a magyar rendszerben, az itteni fizetések mellett hány olyan mestertechnikus van, aki eleve felső fokon érti a műszaki angolt, illetve képes maga is angolul műszaki szövegeket megalkotni, plusz a szerviz tulajdonosa elnézi, hogy az illető tényleg ne vegyen részt a napi olajcsere-fékbetétcsere-futóműjavítás taposómalomban, hanem helyette "internetezzen" az irodában....)

 

Előzmény: Robi53 (32450)