stevie-13 Creative Commons License 2015.01.27 0 0 32449

Én csak arra adtam a fejemet, hogy olyan szolgáltatót és szolgáltatást keresek, ahol bizonyossággal a wss-m2c913-d előírásnak (és nem a 913-c) megfelelő, jóváhagyott 5w-30 A5 (és nem csak 5w-30 A1) olajjal tudom végrehajtani a feladatot.

 

 

Olajat lehet vinni a szervizbe, bár literenként pár száz forint "veszélyes hulladék kezelési díjat" felszámolnak.

 

Viszont ha az olaj nem felel meg teljesen a gyári előírásnak, akkor azt külön megjegyzik, és onnantól kezdve ugrik a garancia/szavatosság.

 

Olyan ez, mint egy Piedone film: Bud Spencernél lehet okosabbnak lenni, de erősebbnek - nem :-)

 

 

A szűrőben valami hasonlót gondolok (felismerik, hogy két azonosan csomagolt dobozban lévő ucc között van-e különbség, mi az, melyiket ajánlják jobban, tudnak-e szerezni ugyanolyan dobozban még-jobban ajánlhatót (esetleg akár felárért is)?

 

 

Amikor alkatrészt rendelnek az autódhoz, elkérik az alvázszámot, az úgynevezett VIN-t (Vehicle Identification Number). Amikor ezt beírják a rendszerbe, eleve csak a konkrét autóhoz megfelelő cikkszámokat látják a rendszerben.

 

A cikkszám konkrétan ugyanazt az alkatrészt jelöli. Az előfordulhat, hogy ugyanolyan cikkszám alatt több beszállító terméke is megtalálható, de ha a cikkszám ugyanaz, akkor az alkatrész is ugyanaz. A BigMac is pont ugyanolyan, hiába készíti egy Zsófi a pesterzsébeti mekiben, egy Kriszta valahol a belvárosban, vagy egy Zuzana Prágában.

 

Ha a gyári, Ford-oválos kiszerelésbe van csomagolva, akkor egy Bosch vagy Mann által gyártott légszűrő pont ugyanolyan lesz. A cikkszám nem különbözteti meg a gyártót, így az Etis-t kezelő raktáros/munkafelvevő/ügyfélszolgálati munkatárs sem tudja, pontosan honnan, melyik beszállítótól származik az adott alkatrész. De még ha tudná is: a cikkszám garantálja, hogy ne legyen közöttük abszolút semmi különbség.

 

A gyári dobozos alkatrészt az különbözteti meg a gyakran ugyanazon a gyártósoron készülő OEM alkatrésztől, hogy 1) maga az autógyár képviselője is részt vesz a tesztelésen, 2) a tesztelést tipikusan nagyobb mintán végzik (az OEM esetén mondjuk minden ezredik terméket vizsgálnak, gyári alkatrész esetén minden századikat vagy tizediket), 3) a vizsgálat során több paramétert tesztelnek, és 4) mindegyik vizsgálat esetén szigorúbbak a tűrésmezők.

 

 

 

 

Előzmény: Robi53 (32443)