Az árképzés alapvetően nem a mi pénztárcánk szerint történik, de ez bátor kijelentés. Soha nem tudod egy termék fejlesztésének, előállításának költségeit, de nem is lényeges, mivel az ár pozicionálás kérdése.
Abban biztos vagyok, hogy a lux, Kirby, Vorwerk, jóval magasabb kaszt a porszívózás terén, mint a miele.
Amúgy a miele komolyabb konyhai gépeinél szintén a túlárazást harsogják. Szerintem annyit ér, és jó.
A vorwerk jellemzően üzletkötő hálozattal dolgozik, talán Németo-ban első és legnagyobbként, de ahol olyan ismertsége és piaca van mint hazájában, simán be lehet tenni a szakboltba is.
uI: az ügynük hálozat magába foglalja marketinget, s állítólag így olcsóbb a fenntartás, mint a hirdetés.
Valószínűleg a samsung és hasonló multik állítják elő a leghatékonyabban a termékeiket, a legkevesebb centből, s költenek a legtöbbet marketingre.