Robi53 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32378

Én mindenképpen a gyári ajánlásnak mindenben megfelelő olajat használnám, legyen az C-s, A/B-s, vagy bármi. Viszkozitásban sem térnék el, bár nagyon sok szakértői vélemény olvasható, hogy pl. 5w helyett nagyon nem baj egy 0w-s (viszont, esetleges 40-es ajánlás helyett 30-as több megfontolást igényel, és esetleges 30-as ajánlással szemben 40-est használni meg méginkább - inkább hibát kell javíttatni, ha oka van a kérdésnek (pl olajfogyás).

Az már más kérdés, hogy megfontolás esetén, pl. létezik-e az adott teljesítménykategóriában 5w helyett 0w. Ha nem, nekem már be is fejeződne itt a dolog.

 

Bármelyik nagyobb gyártó honlapján, az olajválasztó funkcióban, ki tudod keresni az autód (motor típus, esetleg motorkód, évjárat, stb.) alapján az általa ajánlott - és minősítéssel rendelkező !! - olajat. (én ezt megtettem a Te autódra a GG.... által linkelt page-en is, megnéztem külön DPF-esre és nem-DPF-esre is (van eltérés).

 

Fentiek alapján, én pl lezártam magamban a kérdést, a gyári ajánlásnak megfelelő 5w-30 A5 olajat használom, ezen belül olyan gyártótól való választásra szűkítve, akinek az adott cucca rendelkezik a formális Ford WSS-M2C913-d jóváhagással. És innen gondolkodhatok még egy kicsit, hogy akkor ez a Castrol Magnatec 5w-30 A5 legyen, vagy a Mobil Super 3000 X1 FE 5w-30, mely utóbbinak a SAPS-a 0,8 %, 2/3-a a Castrolénak (de mindkettő jóváhagyott xxxx913-d-s olaj !)

 

Engem a garancia is erősen befolyásol, túl a laikus jószándékon.

 

A Te autódhoz vannak bőven C-s olajok. De érdekes módon, a DPF nélküli változathoz is hoznak már ilyet.

 

Korábbi hozzászólásom alapján többen megróttak, hogy miféle hülyeséget beszélek, amikor felemlegetek Neked még A3/B4 minősítésű anyagokat is. Utánanéztem, mert egyrészt csak példaként írtam a lehetséges minősítéseket, másrészt elég nagy átfedésre emlékeztem.

Megerősítem, tömegével vannak olyan olajak, amire a gyártó együttesen mondja ki a különböző (sok esetben nekem ellentmondónak tűnő) besorolásokat - C2+A3/B4; C2+A5/B5. Éppen tegnap az OMV-nél tankolva, csak azért is megnéztem az olaj-polcot. Találtam 5w-30 C2+A3/B4 olajat. Máshol meg C2+A5/B5 adatlapokkal találkozom, miközben elvben C2 SAP-a 0,5-0,8 %, A5/B5-é 0,8 % feletti. Akkor erre varrja gombot.

Előzmény: csaracs (32374)