v_peti Creative Commons License 2015.01.13 0 0 416638

http://hvg.hu/gazdasag/20150113_Nemet_minimalberre_nyomjak_a_magyar_kamio

 

Így legalább a vasúttal tesznek jót!

 

Egy oda-vissza Szeged-Düsseldorf út 2700 km-t tesz ki, ebből 1320 km-t nyomnak le a sofőrök Németországban. Tételezzük fel, hogy a sofőr 24 órát tartózkodik Németországban, ebből pedig 14 órát tölt munkával. A sofőr bére eddig 4 euró/óra volt, de amíg ő Németországban dolgozik, akkor már 8,5 eurót kell neki fizetni óránként. A körfuvar eddig 2600 euróba került (ebbe minden költség benne van), a változással erre még 63 euró rakódik rá. Ez 2,5 százalékos költségnövekedést jelentene egyetlen ilyen úton.

 

Na itt egy példa arra, hogy mennyire jelentéktelen a szállítási költség!

 

2700 km=2600 Euró! Ca. 1 km=1 Euró! Az nudli! A BKV több, mint kétszerennyit fizet az alvállalkozóknak a buszokért!

 

Na de számoljuk át ezt rakományba!

 

 

3. A legnagyobb kategória a 40t (egyes országokban 44t) össztömegű szerelvény. A pótkocsisnál népszerűbb a félpótkocsis, vagyis a nyerges kamion.

 

Kapacitása 34 paletta (raklap).

 

http://www.nemzetkozi-szallitmanyozas.eu/hogyan-szamolhatom-a-rakomanyom-helyfoglalasat/

 

Tehát egy raklapnyi áru 1 km-re való szállítása kevesebb, mint 10 Ft.

Egy raklapnyi áru elszállítása Szegedről Düsseldorfba 13200 Ft.

 

Képeket nézve 192 Cola fér egy raklapra. Az ca. 200. Azaz egy üveg colat (2 literes) 6.50 fillérért szállítanak! Egy üveg cola a TESCO-ban 369 Ft. Igaz, nem Düsseldorfból, hanem Dunaharasztiból hozzák! Csak egy példa volt egy nagy méretű, csekély értékű árura.

 

Egy cola helyén elfér ca. 3 Nokiásdoboz (Most legyen benne kenőpénz vagy drog helyett mobiltelefon.) Azaz egy telefonra alig több, mint 2 Ft szállítási költség jut.  (Egy telefon ára legyen 29990 Ft) 2 Ft, az a kerekítési költség a boltban, azaz 0!

 

Ha meg más terméket pl. pólót rakunk bele. (természetesen kínait), abból férjen el 6 1 db cola helyén! Azaz a szállítási költség 1 Ft lesz!

 

Nos ezekután ha valaki azt mondja, hogy a drágább üzemanyag jelentős mértékben drágítja a szállítást, akkor annak igencsak nincsen fogalma a költségösszetevőkről!

 

Persze, egy kiló kenyereknek egy furgonban való fuvarozásakor a költségek magasabbak, de azért szerintem úgy sem jelentősek.

Sokkal több a gyár meg a bolt haszonkulcsa!