FeZ_ Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58624

Az, hogy bizonyos fordulatszám felett elhallgat (nem olyan 1500-1700 fölött?) , az is lehet még mindig a váltótól.

A gyári programba belenéztem, nem írja, hogy kettőstömegű lendkerék lenne benne, úgyhogy ez a hiba elvileg kizárva, különben az is tud zörögni, ahogy írták is. (alvázszám alapján rá lehet nézni biztosabban is)

 

Ha kint te ki tudod cserélni, akkor lehet, hogy megéri kivinni a cuccot hozzá, bár a kinti utángyártott árakat nem tudom. A gyári cuccok kint valamivel olcsóbbak, a dübörgő magyar gazdaság miatt (a forint árfolyama miatt).

Én Valeo szettet tennék bele, ha engem kérdezel és igen, mindenféleképpen szettben cseréld. Kuplung készletet meg nézd meg a Kauffernél ! És ahogy írták már, érdemes a szimeringeket is cserélni, ha nem akarsz plusz munkát magadnak később. A féltengelyekhez Corteco-t vegyél, az most a gyári szimeringje! Én a hátsó főtengelyszimeringet is ki szoktam cserélni, mert ilyenkor kis plusz meló, azonban valószínűtlen, hogy még egy kuplung élettartamot kibírjon a szimering, kivéve, ha valamikor már volt cserélve. Abból Victro Reinzet vagy Elringet szoktam betenni.

 

A váltó zörgésével nem biztos, hogy érdemes foglalkozni (ha az zörög tényleg), mert nem biztos, hogy csak a nyelestengely csapágy miatt szól. :-(

Egy váltó javítása (alkatrész szinten) elég költséges, de ha bevállalod, kicserélheted a csapágyait is, ha gondolod ! :-D

Különben az ilyen jellegű váltózörgés a diesel motoros autókon (nem csak Xsara) elég jellemző tini korukra.

 

A kuplungot csak úgy tudod kímélni, ha keveset csúsztatod és sosem jutsz el vele odáig, hogy megcsússzon menet közben terhelésen. (ami odafigyelés igényel).

Ha már tényleg 4-ben is megcsúszik, akkor azzal te 100-al is alig fogsz tudni menni, nemhogy 150-el. Szerintem.

 

Előzmény: sogtihi (58619)