Előzmény:
Autó. Meriva 2004 1.7 dti
Most vettük észre a kocsi alatt nagyobb olaj foltok vannak, 2-3 és olyan 5-8 cm-esek. Néztem az alját, nagyon olajos. Több helyről is csepegett, vagyis láthatók voltak a cseppek, de amiatt hogy odafolyt fentről. Felülről semmi nem látszik.
Beszéltem telón egy szerelővel, csak pénteken tudja megnézni.
A szerelő telefonon instruált.
Olajszint rendben, a beöntőnél nem látható habosodás, valszeg nem hígul vízzel, vagy gázolajjal a motorolaj.
Hűtővíz szintje és állaga is rendben.
Mivel elég féloldalon vannak a foltok, az autó baloldalán, így látatlanba azt mondta, lehet váltó olaj, és a féltengely szimeringnél folyik. Lehet nem tett neki jót az utóbbi napok mínusza. A garázs még nincs kész, kapu nincs rajta. Vidék, nagyon hideg volt az utóbbi időben. Lehet a valamelyik szimering adta meg magát? Ledermedt hideg állapotban megsérült esetleg?
Ma eljutottam a szerelőhöz.
Nos a motorból folyik a motorolaj, a blokk utastér felőli oldalán. A pár nap alatt nagyon kevés folyhatott ott ki, mivel az olajszint nem változott, legalábbis olyan mértékben nem, hogy utána kelljen egyáltalán önteni.
Aknából néztük, és az olajszűrő ház alatt/mellett/közelében van egy csavar, mintha onnan szivárgott volna ki. Vagy csak a csavar fenti részről és a csavar fejen is lefolyik, beolajozva azt.
Motortér felől semmi nem látszik. Hogy a hengerfej tömítés ment-e ki, és az engedne? Eddig a hengerfejtömítés hibára jellemző dolgok nem jelentkeztek. Nem főzi a vizet, semmi nem folyik össze.
Ahhoz hogy lássuk a szivárgás helyét, nagyon bontani kellett volna a motortérben, ami nem kevés időbe telt volna.
Mivel nem tapasztaltunk vészhelyzetet, nekem meg sürgős dolgom volt, így elodáztuk a szerelést a jövőhétre. Remélem nem lesz gond vele!
Esetleg tipp, hogy mi lehet ott ami engedheti az olajat?