Értem, ez miatt kérdeztem:
Langsam kollégának akkoriban már Audija volt , nem Superb :-)
Az akksicsere nem szokta megbolondítani az elektronikát, viszont ha nullára esik a feszültség (kiveszed az akksit), néhány elektronikai vezérlő memóriája törlődhet. Akksicsere után tehát újra kell programozni a rádióadókat, az ablakemelőknek meg kell tanítani a végállást, és nullázódik a napi memória is a fedélzeti számítógépben. Előfordulhat más memóriavesztés is, például ami Langsam autójával történt, de a vezérlő rendszerekben csak kalibrációs adatok törlődnek, a menetstabilizátor hibáját például gyakran a kormányszög jeladó kalibrációjának hiánya okozza, de elég a kormányt egyszer-egyszer eltekerni a két végállásába, és újrakalibrálja magát. Hasonló újrakalibrálást a motorvezérlő is csinál, de ez többnyire nem-, vagy csak alig észrevehető, és pár kilométer normál autózás után "újratanulja" a vezérlés, amire szüksége van.
Ezek a jelenségek tipikusan akkor keletkeznek, amikor a gyújtás levétele után valaki azonnal nekiesik az akksinak. A gyűjtás elvétele után a vezérlés még dolgozik, és mint egy asztali PC a kikapcsoláskor, először elmenti a saját a beállításait. Egyes autókban lehet is hallani, hogy ilyenkor még relék kattognak. Ez a periódus pár percig is eltarthat.
Aki nagyon biztosra akar menni, az meg tudja táplálni a hálózatot egy külső akksiról, mondjuk a szivargyújtón keresztül, amíg az autó saját akksija le van kötve, és akkor semmit nem kell beállítani.
Én azt javaslom, cseréltesd ki az akksit ott, ahol veszed. A legtöbb akku szaküzletben ingyen kicserélik, sőt, az elektromos töltőrendszer ellenőrzését is maguktól elvégzik, ami szintén nem mindegy.