innovations Creative Commons License 2015.01.03 0 0 156888

Off

Az autógyártókban is meg van a megfelelő kurázsi nem hiszem, hogy félteni kellene őket és egyébként is kicsit más dolog mint az óraipar...

Lehet, hogy tévedek, de az utóbbi egy-két évtizedben én nem tudok gyár bezárásról. Sőt ehhez hasonlóról sem. Az inkriminált, igazán nagyra fújt esetek nagy része fake gyanús, gyakran a konkurencia áll mögötte. Bár természetesen vannak hibák és kártérítések is, de ezeket a mellényúlásokat azért annyira ebben a műfajban sem reklámozzák. A valamikori jávorszarvas vagy valami ehhez hasonló nevű teszten a későbbiek folyamán az utcai autók nagy része, főleg a hasonló felépítésűek, mind megbuktak, konkrétan az A Mercedeshez hasonlóan felborultak. / érdekes módon a 911 pont nem / Az egész dolog arra volt jó, hogy valamilyen szinten megakassza az új modell bevezetését. Mert hát akkor az MB egy számára addig  teljesen új szegmensben lépett a piacra. Aztán ezt persze egy huszár vágással megoldották, azóta minden Mercedesben széria a menetstabilizáló rendszer, tehát a fogyasztók még nyertek is vele.

A legutóbbi nagy Toyota visszahívásnak /gázpedál hézagoló/ is inkább nagyobb volt a füstje, média által keltett negatív visszhangja mint a tényleges valóság alapja. Nem kétlem, hogy Amerikában előfordult néhány eset, de Európában képzelt betegeken kívül egy sem. A visszahívási akciókat gyakran marketing célokra, márka imázs erősítésre használják, szükségből erényt kovácsolnak sőt üzletileg is hozhat némi hasznot. Több ezer vagy tízezer vagy akár még több autó is visszakerülhet a márkaszervizekbe. Elhárítják a valós vagy annak vélt hibát, aztán még eladnak valamit, olajcserét, téli gumit, ablakmosót ésatöbbit. Szóval nem fáj ez nekik annyira és az eladásokat is maximum rövid időre és kis mértékben akasztja meg...

Valamint egy autó azért egy kicsit bonyolultabb szerkezet mint mondjuk egy dátumos Doxa... Tehát mondhatjuk, hogy ebben az iparban teljesen természetesek, gyakoriak ezek az 'apró" bakik, de az esetek nagy részében ezt a gyártók egyszerűen" elsumákolják", garanciától mereven elzárkóznak és itt akár gondolhatunk a BMW-re, VW-re vagy akárki másra is...

Persze tény az is, hogy Észak-Amerikában a Fordnak az Explorer miatt fizetnie kellett nem is keveset, de hogy bezártak vagy tönkre mentek volna...