sirdavegd Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415586

V0 vasútvonal költségére 360 milliárd forintot találtam (Bp-Belgrádra semmit). Hatályos HÜSZ szerint 2015/2016 évre I. kat pályaszakasznál tehervonatnak 401Ft/km, bruttótonnakilométerenként 0,24Ft/t/km a pályahasználati díj (ez lenne a bevétel, persze még hozzá lehetne számolni felsővezeték használati díjat és még mi mindent, de elégedjünk meg ennyi inputtal). Hosszú távú kamatlábnak lőjünk be 5%-ot. V0 hossza 112km (IV. variáns), tételezzük fel, hogy a teljes kapacitást egyenletesen használjuk fel. Tételezzük fel, hogy egy szerelvény 2000 tonna. Legyen a megtérülési idő 20 év. Hány tonnányi árut kell leszállítani a megtérüléshez úgy, hogy nem költünk pályafenntartásra?

- Egy szerelvény végig utaztatása 98672 Ft Phdíjfizetést jelent

- Az alábbi képlettel számolok: Phdíj*db/(1+r)^t = beruházás

- 9,7 millió 2000 tonnás szerelvényt kellene leközlekedtetni a V0-án 20 év alatt 484 ezret ahhoz, hogy a beruházás megtérüljön. Ha nehezebbek a szerelvények, akkor kevesebbet is elég leközlekedtetni, ha magasabbak a kamatlábak, akkor többet kell. Bonyolítja az életet, hogy itt hitelfelvételről van szó, tehát a beruházás költsége is kamatozgat, de a szerződés nélkül nem állnék neki becsülgetni, hogyan tartana a megtérülésünk a végtelenbe. 


   

Előzmény: sörösgigant (415577)