Lovrin Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415511

A vasútvonalunk fejlesztési lehetőségéről így már Brüsszelben is tudomást szereztek,
ezért joggal várjuk el, hogy a vasút ügye itt ne álljon meg.

 

Magyarra fordítva: A balassagyarmati polgármester teljesen súlytalan szereplő ebben az ügyben, tenni nem tud többet, csak "joggal elvárni". RMT-t mindenki annyit írat amennyit akar, még engedélyezési tervet is készíthet, a kivitelezésre viszont nincs elérhető forrás. Pontosan amiatt, hogy a területi operatív programokból a regionális vasúti fejlesztések megint csak ki vannak zárva. Azok a polgármesterek, akik csuklóból véghez tudnak vinni sikeres EU-pályázatokat térkövezésre, mellékutak meg interkontinentális kerékpárutak építésére, nem tudnak semmit sem tenni* a települések vasútjáért. 2006 környékén az akkori (kifejezetten mellékvonal-ellenes) magyar közlekedéspolitika lemondott** ugyanezen források (=ROP Térségi Elérhetőség javítása) vasúti felhasználásáról, Brüsszel meg jóváhagyta. A jelenlegi uniós ciklusban sem változott semmi, talán már igényként sem merült fel.

 

* Na jó, nem teljesen igaz: a 106-os vonal települései megtalálták azt az igen szűk lehetőséget, hogy intermodális fejlesztésnek csomagolva vasúti projektelemeket is bele tudjanak vinni térségi közlekedésfejlesztésbe. A forrás felhasználása vasúti pályaépítésre nem terjedhet ki, de így is követendő példa lenne.

** http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=73681487&t=9008229

Előzmény: bajhozo1 (415505)