hmsoft Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415350

Nos, ha a felsővezetékben nem 25 kV, hanem 1500 Volt lenne, akkor könnyűszerrel lehetne egy hibridmozdonyunk?

Mint tudod, néhány, kiváló anyagi lehetőségekkel rendelkező vasúttársaságnál megpróbálkoztak a villany-M62 bevezetésével. Mindezt úgy, hogy a felsővezetékben 3 kV= van, a roncstelepen pedig nagy mennyiségben állnak rendelkezésre előtét-ellenállásos VL8, esetleg VL10 főáramköri alkatrészek és segédüzemi gépek. A főgépcsoport, a kipufogóberendezés, a hűtőkamra, és a mechanikus hajtású segédüzem kiépítésével elegendő hely szabadul fel ahhoz, hogy oda telepítsd a VL8 gépterében található berendezések egy részét. A kettős üzemhez azonban nincs mit kiépítened. Tehát a feladatod a következő:
- tetőberendezések telepítése,
- főáramköri feszültségszabályozó berendezés telepítése,
- a berendezés illesztése a dízelüzemben használatos megoldáshoz, hogy "teljesítményarányos" szabályozás valósuljon meg villamos üzemben is,
- a mechanikus segédüzem megszüntetése és átépítése villamos hajtású segédüzemre (hűtő, légsűrítő, vontatómotor szellőzők), ezzel együtt a dízelüzemben a szakaszos teljesítményelvétellel működő gépek és a gerjesztésszabályozás összehangolása a villamos segédüzemmel (bár valószínűleg az induktív adós megoldás maradhat - a villamos segédüzemű 2TE116-nál is úgy van).

Az újonnan telepítendő berendezésekhez a helyed közel nulla, és nem növekedhet a tengelyterhelés.

Persze némileg bonyolultabb a helyzet, de azért sokkal egyszerűbb lenne, mint egy 25 kV-os hibrid, nem?

A fentiekkel összevetve, a felsővezetékben nyugodtan folyhat áram helyett juharszirup, nem sokkal bonyolítaná a helyzetet.

hm

Előzmény: M63 010 (415326)