Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 45731

Nekem ugye szintén hátul van nagyon előfeszített sperr az RWD-n, és csúszós úton nem hogy előre tolná az autót, hanem megcsúszáskor azonnal, gázállással lineárisan keresztbe vágja, de kiszámíthatóan (vizes úton, új téligumival).  Kis tempónál, szűk íven a fémes pattogás elég erős és folyamatos. A sima ( M3) sperr olyan lehetett, mint a tiéd, az később és nagyobb lendülettel indult meg, árnyalattal kevésbé kezelhetően.

De ezek csak RWD-k, és erősen hajlamosak maguktól is túlkormányzottságra, ha kontrollálom a jobb lábam, akkor viszont az erősen előfeszített sperrel sokkal könnyebb elindulni csúszós meredeken.

 

Egy hátránya van, szinte tankönyvbe illő balfácán példa: jobbra hátra felfelé derékszögben tolattam be a sáros udvarba a Mercivel (semmi súly a hajtott keréken, kvázi farmotoros elsőkerékhajtásúként működött), aminek 100%-os zár volt hátul, és persze elkapart. Zár nélkül simán elakadtam volna, a nulla tapadású kerék elpörög magában, és megpróbáltam volna felülről betolatni.

Így viszont villámgyorsan elásta magát a másik oldalon, mert ahhoz meg kevés volt a tapadás, hogy felhúzza az autót, gödröt ásni viszont elég :))) Eleve volt egy bakhát, azt a pár cm-ert ami kellett, h felüljön, pár másodperc alatt kikaparta:) 4wd-vel - ha lett volna benne - meg valszeg szó nélkül fel megy, mert az eleje aszfalton állt...