DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.14 0 0 415330

"nem csak a mellékvonalakon van dízel üzem, hanem (sajnos) még számos fővonalon is."

"A mozdonyos dízel vontatást ... a START is ki akarja vezetni rendszeréből,"

 

Az általad felsorolt vonalak döntő részén már amúgy is teljesen (16, 46, 50, 81, 92, 130, 154, 155) vagy nagyrészt (17, 26, 36, 60, 105, 135) motorvonat közlekedik, ami lehet Uzsgyi vagy Bz. Ami még mozdonyos:

- Dél-Alföldön a forda szerint egyedül Szegeden van még dízelmozdonyos vonat, hétköznap egyetlen ilyen ingázik a 135-ösön (2 kocsival), P, V az erősítések miatt több.

- Debrecen környékén van egy 5 napos forda a 108-110-en (3 kocsival), 3 napnyi a 101-esen (2 kocsival), és 2 napnyi a 105-ösön (2 kocsival), ami mind határátlépő.

- Miskolc környékén már csak a saújhelyi vonalon van dízelmozdonyos vontatás, a vonatok egy része Bp-ről jön. A Szerencs-Saújh személyvonatokon 2 db 2 kocsis szerelvény pörög.

- A Dunántúlon pedig a nagyobb távolságú átlós vonatok mennek mozdonnyal (Pécs-Szombathely, Pécs/Kaposvár-Fonyód-Tapolca, Bp-Győr-Cell-Sm), és a 10-es vonalon 2-3 személyvonatos forda van.

- És természetesen az örök vita, a 29-es vonal.

 

Ha abból indulunk ki, hogy a _még_ mozdonyos vonatokat az általad említett tervezett új motorvonattal váltanánk ki, igencsak kevés darabszámra lenne szükség, és igencsak szét kellene szórni, kettőt ide, hármat oda. Legalábbis ha nem számítunk utasszámnövekedésre, és a meglévő Usgyi fordákat nem akarjuk az újjal kiváltani.

De akkor mit csinálunk a megmaradó Uzsgyikkal? Bz(+1Bzx) helyett aligha lenne gazdaságos. Inkább Bz+2Bzx helyett, bár ez már elég ritka.

 

Én sokkal inkább látnám annak realitását, hogy a Desirokat kellene a mozdonyos vonatok kiváltására felhasználni, a 2-est mielőbb megvillamosítani (ha már állnak asz oszlopok és jön rá a Flirt), a 142-esen pedig visszaállítani a mozdonyos vontatást ahelyett, hogy csúcsban 3-as csatolásban menjenek a Desirok, csúcson kívül pedig álljanak.

Jelenleg a 31 Desiroból 17 db a 142-esen dolgozik, ez sok mindenre elég lehet, legalábbis a Debrecen és Szeged térségi mozdonyos vonatok kiváltására biztosan.

 

-----------------

"Magam - egyelőre - a villamosítást felgyorsítók pártján állok, mert nézetem szerint egy-egy vasútvonal átépítési/felújítási költségeihez képes, ugyanannak a vasútvonalnak a villamosítási költsége ha nem is elenyésző, de nem meghatározó."

 

Ez igaz, csak amilyen "átépítésre" Te gondolsz (IKOP nagyrekonstrukció), az a felsorolt vonalakon sosem fog megvalósulni. Ami ilyen vonalakon (vagy egy kis részükön) megvalósul, az a 135, 101, 80c szerű használt felépítmény becserélése, ezzel pedig összemérhető a villamosítás és az energiaellátás kiépítési költsége.

Előzmény: trizs77 (415262)