Robi53 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32219

Szia, Motoroil

Igen, ez a Mobil lehet a legjobb választás.

Véletlenül sem akarok olyan képet mutatni, mintha kicsit is értenék hozzá. Olvasgatok, ismerkedem a problémával (mint ahogy általában egy TDCI autó szükségleteivel, és a lehetőségeimmel e téren)

Valahogy nagyon belefutottam ebbe a motor vs. DPF, illetve olajminőség vs. ajánlások kérdésbe.

Még mindig kicsit értetlenkedem:

- Ajánl a Ford egy olajat ehhez az autóhoz, ami magas SAPS-os (mint minden, egyébként magas minőségi követelményeknek megfelelő A5/B5 olaj)

- Ennek az ajánlásnak van egy spéci gyári szűkítő specifikációja, a xxxxxx-913-d/c

- Az olajszabványnak, és az azt szűkítő gyártói specifikációnak megfelelően, az ajánlott Castrol olaj (biztosan jó minden szempontból, talán kivéve a DPF-et, és persze) high-SAPS.

- És akkor vannak olyan olajak (pl a jó nevű Mobil és Gulf), amik az adott szabványon belül, a szűkítő gyártói specifikációnak is - igazoltan - megfelelő anyagot gyártanak, ami meg inkább mid-SAPS, és inkább hajaz a C-2-re, mint az A5/B5-re (mert a 0,8 % SAPS-os anyag az ilyen, és másban nem is tér el a C2 az A5/B5-től.

 

Akkor meg minek ez a gyártói szűkítés? És akkor mégis jó a motorba az alacsony(abb) SAPS-os olaj? Mert hát csak kiadták valami alapon a Mobilnak meg a Gulfnak a Ford xxxxx913-d certificat-ot, nem?

Esetleg a Castrol nem tud ilyen príma cuccot gyárta(t)ni?

Vagy csak most jut el oda? (mert az új xxxx950-A-s olaja már neki is 0,78 % SAPS, csak arról meg nem tudni, hogy Ford mihez kínálja/kéri (mint ahogy azt sem, hogy akkor az A5/B5, vagy C2? C3?), és pl hogy megengedi-e ezekbe a korábbi TDCI-kbe, vagy csak most, az új 1.5 TDCI-kkel "éri utol" az összes többi motorgyártót.

 

Előzmény: Motoroil (32218)