Mooc01 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 32212

Kedves hozzaertok:

 

"Odaat" kicsit eldurvultak a dolgok igy a valoban hozzaertoktol varnnank allasfoglalast.

 

Adott egy Toyota Prius (3. gen.) amibe gyarilag 0W-20-as olajata toltenek (API: SM/SL, ILSAC: GF-4)

Tobb kerdes is foglalkoztat bennunket:

 

1) A szervizekben arra hivatkoznak, h a fenti olaj draga es ezert (vagy mas hatso szandek vegett) sokszor 5W-30-as olajat toltenek bele. (a specifikacionak termeszetesen megfelel)

Lehet-e ebbol adododan hosszutavon barmifele gond? (attol most tekintsunk el, h kicsit vastagabb az olaj es elkepzelheto, h 0,01literrel tobbet fog enni... bar tudunk olyanrol akinek ez szamit :D )

 

2) Mostansag kerult kepbe az EGR szelepek elko(k)szolodasa. Ronthate-e vagy felgyorsithatja-e ezen folyamat kialakulasat ha a gyari helyett a fenti 5W-30-as olaj kerul az autoba hosszu tavon?

 

3) A viszkozitast illetoen: a magyarorszagi viszonyokat figyelembe veve (telen -20, nyaron +40fok) varosi autokent hasznalva (esetleg taxi uzemben) a kanukulaban elofordulhat-e, h a csak 20-as melegoldali olaj keves lesz?

 

+1 Egy megfelelo allapotu keveset futott autonal egy esetlegesen 0W-40-es vagy netalantan 0W-50-es olaj hasznalatabol milyen gondok/problemak adodhatnak? (csak elvi szinten)

 

 

Valaszotokat es segitsegeteket elore is koszonom/koszonjuk!

 

A Priusosok.