A "nüansznyi"-t a válaszoló arra írta, hogy a Ford a fogyasztáscsökkentést preferálja, ezért az az ajánlás, ami, de a CF-es A5/B5-ös ilyen előnye csak nüansznyi pl egy C-hez (pl C3-hoz) képest
Eellenben, a C2-C3-nak az alacsonyabb hamuképződése több előnyt jelen DPF-vonalon. Illetve, hogy "ellentétben egy C1-val", a C2 és C3 nem olyan nagy különbség összetételben CF-hez (A5/B5) képest, hogy a motornak ártana.
(Tehát, implicit módon azt mondja, a C1 azért nem egészséges egy ilyennek, és gondolom, a C4 sem. Ezek nagyon alacsony hamutartalmúak - 0,5 % alatt, low-SAPS, és azért itt van valami összetétel-gond.)
Szóval, én úgy értettem a válaszát, hogy igenis jó a C2 és C3, és használják is az azonos motorral szerelt Mazdákban, pl a Castrol Edge Titanium FST 0w-30-at.
Valahogy engem is ez a gondolat foglalkoztat. Ő is azt írta a hivatkozott cikkében, hogy nyugodtan használjunk 5w-30 helyett 0w-30-at (de semmiképpen ne pl 10w-40-et - na erre nem is gondoltam), és a cikket követő kérdés-felelet kommentekből pedig azt szűrtem le, hogy a vsizkozitástól függetlenül nyugodtan lehet A5/B5 helyett c2-3-at.
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w_comOk-1_comPg-0.html#commentsAnchor
És a bme-s slide-on is ez a helyettesíthetőség látszott.