nickback38 Creative Commons License 2014.12.12 0 0 156485

A marketing nem véletlen tényező, hanem tudatos tevékenység :-) Jelen szituációra vetítve a Rolex nagysága abban rejlett/rejlik, hogy presztizs márka létére világ életében a módos középosztály volt a célcsoportjának a reprezentatív része (ezért is van olyan hitvallás, hogy 15e EUR alatt nincs luxusóra).

A 2. vh. alatt az USA tisztjeinek "nem hivatalos" órája volt, a West Point és az Annapolis hallgatói pedig

nem az echte gazdagok közül kerültek ki, persze nem is a plebs gyűjtőhelyei voltak. A Marianna árokba sem egy milliomos csuklóján ketyegett a Rolex - viszont ezt a momentumot nagyon ügyesen kihasználta a marketingjük a Deep Sea projekt-nél, persze arról nem beszéltek, hogy anno sem volt vmilyen "official watch" az órájuk, ellentétben pl. az Omega-val az Apollo programban :-) Ettől függetlenül piros pont a marketingjüknek, mert megtalálták a lehetőséget.

Az órákat általában kognitív reklámokkal szokták prezentálni - a Rolex site-ja ebből a szempontból reklámelméleti tankönyvbe kerülhetne. Nem csak sokat költenek a reklámra, de jól is csinálják.

Visszatérve a válságra a Rolex-et azért nem rázta meg ez annyira, mert a megélhetését adó társadalmi réteg kevéssé volt fogékony a változásra - és ez nem csak az USA-ra terjedt ki. Defoe leírja a Robinson Crusoe-ban, hogy a főhős apja példabeszédet tart, miért jobb a középosztály tagjának lenni, mint

gazdagnak - stabilabb a társadalmi helyzet, de ha mégis baj történik, azt könnyebb átvészelni, nem kell

mindenáron a kalandot/újdonságot keresni. Szvsz. nem írt hülyeséget...

Az én meglátásom szerint az USA fogyasztó - onnan származik a fogyasztói társadalom fogalma - pedig

max, rövid ideig lehet hülye a marketing következtében - lásd. Win95 "rohamvásárló", aki nem tudta, hogy számítógép is kellene... A válság idejére már komoly kultúrája alakult ki náluk a fogyasztói társadalom támogatásának/védelmének - pl. fogyasztók lapja tesztekkel - tehát valós képük lehet(ett) a minőségről.

Ahogy a Toyota - ami már jó ideje kapható volt akkor -, úgy a Rolex sem tudott volna pusztán marketinggel/árképzéssel ennyi ideig fennmaradni. Az USA fogyasztónál ebben az árszegmensben már bőven bejátszik az ár-érték arány, ami ugye érték nélkül nem működik...

Én így látom.

 

Előzmény: ronin s8 (156477)