Robi53 Creative Commons License 2014.12.12 0 0 32193

Ezt én is letöltöttem, néztem. Viszonylag új, eléggé komplex.

Ami nekem nyitva marad:

Ford Focus 1.6 TDCI-vel járok, az ajánlott olaj 5w-30 A5/B5 (ford wss-m2c913-c, ami ma már -d).

Ez magas (1,24 %) SAPS tartalmú olaj (ne nyissátok ki, hogy belerakták, benne van, vagy keletkezik az égés során, tudjuk, hogy keletkezik, és az adalékolás bizonyos összetevői eredményezik, amiről meg sejtjük, hogy a motor védelmének valamely követelményei - diszpergencia, detergencia - miatt szükséges), Castrolban pl a Magnatec (Professional) 5w-30 A5.

 

Az anyag szerint, az A5/B5 helyettesíthető pl C2-vel, amiről meg az áll, hogy közepes SAPS-os (max 0,8 %), egyébként, pl HTHS viszkozitásban is, a kettő azonos (HTHS 2,9-3,5), a C2 előírás alapja az A5/B5. E miatt a különbség miatt mondják C2-ről, hogy DPF-es autókba ajánlott.

 

Akkor mi az oka, hogy egyik, általam megkérdezett szakértő sem mondja ki, hogy nyugodtan használjak 5w-30 C2 CF-es olajat? (azért van kivétel, a Mazda szakértője állítja, az ugyanilyen PSA motorral szerelt autókba ilyet használnak)

Ráadásul, pl a Fuchs-nak van olyan olaja - Titan GT1 Pro C-2 5w-30 - ami a leírása szerint A5/B5-nek is megfelel (azért ez fura).

A Mobil-nak meg olyan A5/B5, ami kapott Ford 913-d minősítést is, de 0,8 % a SAPS !

 

Szeretném, ha a DPF hosszú életű lenne, persze, a motor is.

Az autó garanciális, szóval nem lehet "akármit" kérni bele.

Teljesen bizonytalan vagyok.

Előzmény: Törölt nick (32192)