toji76 Creative Commons License 2014.12.06 0 0 58065

Nos, nézzünk bele komolyabban.

 

Van egy tökéletes 1.4 nagy autód...műszakilag rendben, belefér a család hosszabb útra is jó.

Lecseréled egy dízelre, ami ugye lutri mit fogsz ki. Ha rendben van oké a buli, ha nincs rendben annyit költesz a motorra amiből az 1.4 teljes motor generálja megvan, ha azt nézed hogy egy porlasztó csúcs valami 40-60 ezer körül mozog és 4 kell belőle, meg esetleg egy turbo csere vagy ilyesmi, sokkal drágább mint a benzines, vagy csak egy egyszerű hengerfejezés...

 

Abban kettős tömegű lendkerék van ami 140 ropi plusz a kuplung szett az sem olcsó, a benyáshoz 18.000 egy kuplung szett.

 

1 literrel fog kevesebbet enni az adó a kétszerese.

 

Kis kocsiban nem gondolkodnék a helyedbe egy olyan helyen ahol rengeteg kamion közlekedik, egy ax-ben én félnék. Csak egy rossz sávváltás és a fejedre formázták a kasztnit, a család meg csak nyögne benne.

Az az egy liter nem ér annyit szerintem, ha kicsit erősebbet akarsz akkor inkább csippeltesd meg a gépet, kb 90 lóra simán felmegy és mivel optimalizálják is vele a motort még a fogyasztás is csökkenhet átlagban fél literrel, megúszod 40-45.000 Ft-ből.

 

Nekem 1.9 TD fiat tempám volt imádtam tény és való de mivel csak 30-35.000-et megyek évente lecseréltem egy 1.6 16V xsarára dízel párti vagyok, de jól döntöttem meggyőződésem, ezzel semmi gond megy csak tankolni kell arra azért mindig valamit kellett költeni mert kormosodott a rövid távoktól.

 

Csippeléssel foglalkozó ismerősömet kérdeztem mondta ilyen 1.6-os xsarát többet is átprogramozott már, adatok: eredeti 110 Le, 147 Nm, csippelt: 120-130 Le (kéréstől függő izmosítás), 170-180 Nm, A tempra TD-nek 186 Nm, a gyária, tehát majdnem dízel nyomatéka van, és a felhasználók szerint normál használatnál fél literrel csökkent a fogyasztásuk.

 

1.4-est 85-100 Le-ig lehet húzni, nem érdemes plafonra húzatni nem tesz jót a motornak, de 85-90 Le körülire felhúzva már nagy a különbség mert a nyomatéka 110Nm valami 135Nm körülire felmegy, az a tapasztalat hogy érezhetően jobban lép a gépezet.

 

Az enyémet kérdeztem egy inkább optimalizálás vagy közepes tuning olyan 122-125 le, 170-180 Nm nyomatékra képes rendesen megérezni a különbséget, egyel nagyobb motor tudását hozza, neked kb. az 1.6 88le-s változat menetteljesítményére lesz kb. képes. Ez a legegyszerűbb megoldás.

Előzmény: FeZ_ (58064)