stevie-13 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 44172

Azon gondolkodom régebb óta hogy egy Renault Mégane Grand Scenic II. veszek, de semmit nem tudok erről az autóról sajnos! Nincsen a környezetemben sem senkinek, ezért nem is láttam még ilyet. Esetleg ha valaki tudna használható információkkal segíteni nekem, még a vásárlás előtt azt megköszönném! Azt biztosan tudom hogy dieselt veszek vagy 1,5 de az 1,9 sem kizárt. Vagy monaco, de a privilege felszereltség sem kizárt. Mire kellene figyelnem, mik a sarkalatos problémák ennél a típusnál?

 

 

Ahogy Trotter kolléga írta, elég komplikált a kérdés.

 

A SII egy rettenetesen jó koncepció: nagy utastér, nagy csomagtartó, világbajnok használhatóság, kiemelkedő biztonság, alapváltozatokban is magas felszereltség.

 

Ugyanakkor az autónak praktikusan több gyenge pontja is van, különösen a 2007 augusztusa előtt gyártott Phase I-nek. (Vetítőlencse nélküli fényszóró.) A Phase II jobban összerakott, lényegesen problémamentesebb.

 

A motor gyenge pontja a kezdetben eltúlzott gyári szervizperiódus a maga 30 ezer kilométerenkénti olajcseréjével, amihez nem párosult - mint más márkáknál - a komolyabb olajok használatának előírása. Tehát a Phase I autókban 30 ezer kilométerenként cseréltek olajat, gyakran kifejezetten alap szintű, félszintetikus típusokat, hiszen az is teljesítette az alap ACEA A3/B4 előírást...  Emiatt más autókhoz képest nem ritka a kenési hiányosságokra visszavezethető motorikus probléma.

 

Van egy csomó másik széles körben ismert hiba is, ezek az autó maga korában szokatlan, újszerű extráihoz kapcsolódnak, amik még nem voltak kellőképpen kiforrottak. Tipikusak az elektromos kézifék (bovdenhibák), a digitális műszerfal (vezérlés hibája), kulcs nélküli zárvezérlés problémái (szenzorok és mikrokapcsolók).

 

A Phase I autókban "normális" a gumírozott bevonatok kopása, már alacsony futásteljesítménynél is (ajtóbehúzó, sebváltógomb, ablakemelő kapcsolók körüli műanyagbetétek).

 

A gyári kopó-fogyó alkatrészek olyan 130-150 ezer kilométerig bírják, utána folyamatos költséget jelentenek a futómű alkatrészek, lengéscsillapítók, a hajtáslánc elemei, a motor- és váltótartó bakok, a kipufogó rendszer részei, beleértve a katalizátort (illetve a fiatalabb évjáratokban a részecskeszűrőt).

 

A dízelmotorokkal előfordulhatnak drága javítások (befecskendezők, turbó, intercooler), de ez a veszély minden korszerű dízelmotor esetében fennáll.

 

Specialitás, hogy a hátsó féktárcsa csak a kerékcsapággyal és az ABS-jeladóval együtt cserélhető, így egy ártatlannak tűnő kopott hátsó féktárcsa cseréje szokatlanul magas költséggel járhat.

 

A Grand gumimérete a viszonylag ritka, ezért relatív drága 205/60R16. (A gyönyörű 17-es felni esetén még magasabbak a költségek.)

 

A napfénytető szuper dolog, de a mozgató mechanizmus karbantartását (kenését) el szokták felejteni, a műanyag csúszkák kopás miatti cseréje nem olcsó dolog.

 

A gyári alkatrészek néha meglepően olcsók lehetnek (az idősebb autók kedvezményt kapnak, illetve elérhetőek a Renault Motrio alkatrészek), de széles a választék utángyártott alkatrészből is (kivéve műanyag karosszériaelemek), és a bontókban is van sok Renault-ra specializált vállalkozás.

 

A hirdetésekben feltüntetett felszereltségi szintek az esetek túlnyomó részében tévesek. Felszereltségekről őszintén itt: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=121672670&t=9098903

 

 

Előzmény: JILING (44166)