bnorci71 Creative Commons License 2014.12.01 0 0 44100

hanem a viszkozitás miatt.

 

Pontosan :)

 

a motorolaj több fokozatú, azért, hogy hidegen és melegen is meglegyen a megfelelő viszkozitása. Ezt adalékokkal érik el amik idővel és a hőterheléssel elvesztik kedvező tulajdonságaikat romlik a viszkozitás. Meg kell nézni egy használt olaj mennyivel hígabb hidegen is mint az új.

A váltóolaj 1 fokozatú és ásványi alapú a viszkozitását is jobban megőrzi, nincs akkora hőterhelésnek kitéve, a kenési feladata is más mint a motorolajnak. Elég ha megnézi az ember a 2 ujja között mennyire tudja széthúzni a motor és hajtómű olajat. A hajtóműolajnak sokkal jobb a nyírási stabilitása. Nem kell apró furatokon eljutnia a megfelelő helyekre, nem kell akkora felületi nyomást elbírnia -hajtókar csapágyak- nem kell tengelyt központban tartania- turbó- stb. szóval más a feladata.

 

Ettől függetlenül én is csere párti vagyok mert nem örök élet TMK :)

Előzmény: 1.bendeguz (44098)