Iron-h Creative Commons License 2014.11.30 0 0 347075

Az az automata egy tartós darab, igaz nekem benzinesben volt, de nagyon szerettem. A váltásai egyformán puhák, ha a maiakhoz viszonyítod, akkor azért nem olyan, hogy csak a fordulatszámmérőt lesve látod, hogy mikor vált, ennek érezni a váltásait, de nem ránthat nagyot, és nem engedheti felpörögni a motort felfele váltásnál két fokozat között. Sík úton fék nélkül húzd be D-be, rántás nélkül el kell kezdenie kúszni. Próbáld ki, hogy P-ből gyorsan húzd át D-be, egy jó váltó nem késlekedik másodperceket, mire beveszi a D-t, egy másodpercen belül beváltja. Üzemmeleg váltóval, járó motornál P-be rakott karral nézd meg az olajat, a szintnek a max jelzés közelében kell lennie, annál ne legyen több, és a minimumnál ne legyen kevesebb, töröld bele egy zsebkendőbe, a friss olaj piros színű, de a gyári periódus végén is csak pirosasbarnás, ha sűrű fekete trutymót találsz, az nem jelent túl jót. Próbáld ki először álló motornál, adj finoman padlógázt, a pedál megakad, ha innen nagyobb erővel megnyomod, hallasz majd egy kattanást, az a kickdown kapcsoló. Hidegen ne gyilkold, de ha meleg a motor, akkor próbáld ki menet közben is, menj finoman, amikor érzed, hogy már bepakolta a negyediket, nyomd le izomból a pedált, ha jó a kickdown, akkor azonnal visszadobja az adott sebességnél lehetséges legkisebb fokozatba.

Ha alacsony sebességnél finoman gyorsítva rángat, vagy elkezd nagyon vibrálni, akkor a citrom már nem egészséges.

Mindenképpen próbáld meg kideríteni, hogy mióta használja az aktuális tulaj, és hogy mennyire vette komolyan a cseréket, gyári előírás szerint 60ezrenként kell lecserélni benne szűrőstől az olajat, erős városi használatban pedig 30nál.

Olajból valami 5-6 liter kell, egy csere szűrővel együtt megáll 30ezer körül, már nem emlékszek pontosan, de nem vészes tétel.

Jó minőségű, megfelelő mennyiségű olaj kell nekik, rendszeresen cserélve, ha ezt megkapják, nagyon sokat elmennek, én nem mernék bele semmilyen adalékot beleönteni, egyszerű felhasználó szinten szerintem ne piszkáljuk azt, amihez nem értünk, annak sose lesz jó vége. Egy tisztességes felújítás olyan 300ezer, de ennél sokkal olcsóbban van bontóból jó váltó, én azt venném.

Fogyasztásban maximum fél-1 literrel lesz több, de a kényelme szerintem megér ennyit, könyöklővel együtt az automata nagyon jó dolog.

Előzmény: Csak Gábor (347070)