hmsoft Creative Commons License 2014.11.26 0 0 414638

Igen, 200 km/h feletti sebességnél az adott vonalszakaszon nem lehet szintbeni útátjáró (tehát nemcsak új, hanem meglévő sem). Ez például a Szentpétervár-Helsinki vonal orosz szakaszán teljesül is, hiszen az Allegro ott "csak" 200 km/h-val közlekedhet, míg Finnországban 220 km/h-val. Nyilván mérlegre lett téve a 20 km/h miatti menettartam-nyereség, illetve a szükséges kiegészítő beruházások. És a menettartam-nyereség maradt alul.

A Szentpétervár-Moszkva vonalon viszont létezik néhány (igaz, egy kézen is könnyen megszámolható) szintbeni útátjáró, ráadásul emlékeim szerint van köztük olyan, amely 200 km/h feletti sebességű szakaszon üzemel. Igaz, hogy a fénysorompót, a motoros sorompót és az UZP-t kiegészíti egy masszív, második útsorompó (annak is van valami szép rövidítése, most fejből nem emlékszem rá), és igaz, hogy a csatlakozó közúti szakaszokba íveket iktattak be (tehát a közúti jármű nem képes nagy sebességgel megérkezni az útátjáróba), de akkor is létezik ilyen útátjáró. Szóval valahogy mégis sikerült engedélyeztetni a hatósággal. (Egyébként a második útsorompó a 200-as útátjáróknál is megvan. Az eredeti típust katonai laktanyák bejárati zsilipjeihez tervezték, és ennek a konstrukciónak egy változatát vezették be a vasúton.)

hm

Előzmény: Törölt nick (414637)