A számítási képletét nem írom le, mert a kialakítás alakjától függ.
A lényeg: az induktivítás függ a permeabilitástól, a vezeték keresztmetszetétől, hosszátó, menetszámtól. Remélem nem felejtettem ki semmit.
A légréstől nem!
Bocsánat, hogy beleszólok, de ilyen meddő vitát már rég nem láttam. Ez a beidézett rész azért tetszett különösen, mert saját magát cáfolja. Ha a tekercs induktivitásának képlete a kialakítástól függ, akkor már hogyne függene a légréstől. Amúgy meg, ha így lenne, akkor az iparban nem használnának számtalan, a légrés változtatásán alapuló, igencsak pontos helyzetérzékelőt.
Ha pedig az egyszerű gyakorlati bizonyítás szintjén ragadnánk le, ha veszel egy változtatható légrésű tekercset (például egy common rail injektort, ahol a hézagolással változtatható a légrés, és rákapcsolsz egy induktivitást is mérő multimétert, akkor gyönyörűen látszik, hogy a légrés változtatásával nagyon is szépen változik az induktivitás.