jmedvegy Creative Commons License 2014.11.22 0 0 81349

Üdv!

 

Elnézést, ha beleavatkozom, szerintem aligha a kondenzátor vagy a tekercs. Én már belefutottam egy hasonlóba, vélhetően az lesz a probléma.

Ha állóhelyben elfordítod a marót és utána elindul, nagy valószínűséggel a motor kalickás részében pattant meg az alu vezetőrész.

Ha a motor kondenzátora vagy segédfázisa kontakt hibás lenne, vagy tönkrement volna, arra nincs hatással a forgórész elfordítása. A kondenzátor ugyan átvezethet, ami elképzelhető ugyan, de ezt az elfordításos jelenséget én olyan gépnél tapasztaltam, ahol konkrétan a forgórészbe öntött alu vezető rész pattant meg, így a forgórészben nem alakul ki a forgatónyomatékhoz szükséges ellentétes irányú áramlás, de vannak vezetőpálcák, amik továbbra is átvezetnek, ezért zúg, de a forgórész elfordításával ez helyre áll, és indul a motor. Mivel úgy állítottad le a gépet, hogy még forgácsolt+a forgórészben igen jelentős áramok keletkeznek, de a feszültség alacsony, lévén egymenetű tekercsnek tekinthető. 

Hogy kikerüld a buktatókat, legegyszerűbb, ha egy kézi műszerrel megméred a segédfázis tekercselés ellenállását, erre kapcsolódik a kondenzátor egyik fegyverzete, ami néhány ohm körüli érték lesz. Ha ez OK, akkor csere egy tuti jó kondenzátorra, aztán ha ez sem jön be, mert azért úriember biztosra nem fogad, akkor bizony szét kell szedni a motor, és forgórészt kell megreparálni.

 

Azért számolj be arról, mire jutottál.

Előzmény: arvaiz69 (81348)