hmsoft Creative Commons License 2014.11.22 0 0 414601

A főágon elég három szekció (3ESz5k), Nahodka felé viszont 4+3 vagy 4+4 kell. (Korábban csak 4+3-ban közlekedtek, de azóta történt néhány ívkorrekció, és a huszonezrelékes helyeken is lehet hatvannal küzdeni felfelé, ami persze megkövetel némi teljesítményvövelést.) Két vezetőállásos szekció közé éppenséggel be lehetne illeszteni két buszterszekciót, és még működne is, de a második buszterszekció be/kiüzemelése nem menne a vezetőállásról, az automata tűzoltórendszert és az automatikus járművezetőrendszert át kéne konfigurálni, stb. stb. Nem éppen megoldhatatlan dolgok, ennek ellenére a két buszterszekció használatát tiltják az utasítások. Rossz nyelvek szerint azért, mert ha nem így lenne, a kutya sem venné a 2ESz5k gépeket, és semmi szükség nem lett volna a 4ESz5k-ra mint külön sorozatjelet kapott mozdonyra. (De a videók készítése idején utóbbi még nem létezett.)

Szóval, Nahodka felé el lehet sütni a 2ESz5k-kat, így, párosával. A 3ESz5k továbbítja az elegyet a főágon a Nagyezsgyinszkaja/Ugoljnja "állomáskomplexumig", ott leakad a vonatról, helyette ráakad 2 db. 2ESz5k, aztán Szmoljanyinovón a második kvartett, mint toló. Mivel a nyersanyagos elegyek mennyisége és eloszlása a tapasztalatok, meg a szállítási adatok alapján jól tervezhető, és az év egy-egy időszakán belül nem is nagyon hullámzik, ezért a kvartettek mennyisége (aránya a 2-3-4 szekciós toló-konfigurációkon belül) is jól tervezhető. És ami egy-egy időszakon belül együtt marad, annak persze a következő szétszedésig vagy megpucolja az ipari tanuló a nem használt ablakait, vagy nem. Ezek szerint adott esetben a "vagy nem" játszik. :)

(Egyébként a "főág" kifejezés nem túl egyértelmű arrafelé. A vlagyivosztoki a régebbi, azon közlekedik az ablakosok többsége is, és azt tekintik fővonalnak akár a civil, akár a vasúti térképek. Viszont nyersanyaggal szinte kizárólag a nahodkai kikötőkomplexum foglalkozik, tehát elegytonnák szemszögéből a nahodkai ág a "főág".)

hm

Előzmény: cs1014 (414600)