Robi53 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 32127

Szia, SLX-350

Valójában furának tűnhet, miért is keresek más olajat, mint az "ajánlott" (Castrol) gyártó legajánlottabb (Magnatec Professional 5w-30 A5) terméke?

Különösen úgy, hogy semmi okom nem látszik, a 10.000-es csere után szerintem még a fogyasztás is "látványosan" alacsonyabb lett (nagyon visszafogottan autózom, előtte 5,1-5,2 körül volt, most pedig az utolsó 2 tankolás alapján 4,8-4,9 körülre számolom - azért ebben benne van az a kb 2 % is, amit a 215/55 nyári és 205/55 téli gumi kerülete "hoz", olajcsere előtt 1 héttel volt abroncs-csere).

Egyszerűen csak annyi későbbi veszélyről olvastam a DPF-vel kapcsolatban, hogy igyekszem körültekintő lenni. (miközben 2,5 hónap alatt mentem 11 eKm-t, 90 % külterületi főút és autópálya, és max. 10 % városban, ennél jobb "védelem" lehet, hogy nincs is a DPF-nek)

Valahogy beásta magát a fejembe, hogy talán valami ismert gyártótól származó, az összes követelménynek megfelelő, de pl szulfáthamu tekintetében azokat "túlteljesítő" olaj lehetne a jó megoldás.

És ezzel közelítem, hogy lassan azt hiszem, nekem kell megtalálnom, amit szegény Ford-mérnökök nem tudnak megoldani? Vagy mégis egyszerűen csak Ford-Castrol közös üzletről van szó, és a Mobil meg a Motul, esetleg más, csak csenben ott van a "jobb" (és Ford által is bevizsgált és elismert) cuccával?

Előzmény: SLX-350 (32126)