hmsoft Creative Commons License 2014.11.17 0 0 414308

Olvastam, hogy a Siemens bejelentette: támogatják az orosz szankciókat. Ezek elvileg a kettős rendeltetésű eszközökre vonatkoznak, de megfelelő fantáziával felvértezve bármiről feltételezni lehet, hogy létezhet második (ti. katonai) rendeltetése. Ezek után rákerestem arra, hogyan éli meg a Siemens-féle bejelentést a Szinara, illetve a Szinara-Siemens vegyesvállalat, az "Uráli Mozdonyok". És valóban, a továbbiakban a Szinaránál összeszerelendő Desiro RUS-okhoz a megrendelt alkatrészek szállítása akadozni kezdett, ezért valószínű, hogy a megrendelő, az RZsD felé a negyedéves szállítási tervet csak részben tudják teljesíteni. Ugyanakkor a 2ESz10 (Gránit) és 2ESz7 (Fekete Gránit) mozdonyoknál nem látnak fennakadást, bár az is igaz, hogy itt a lokalizáció 90% körüli, illetve például a 2ESz7 esetében, amely a tanúsítási procedúra végénél jár, a vezérlőszoftver teljes forráskódját most vette át az Uráli Mozdonyok.

Továbbá a scserbinkai kísérleti központban most helyeztek üzembe egy Alstom NBT (ágyazatnélküli felépítmény) szakaszt. Párhuzamosan vizsgálnak több technológiát, az Alstom által kínált megoldásra 600 millió bruttótonnás forgalom után mondanak véleményt, 2016-ban (mivelhogy biztos-ami-biztos alapon, valós vonatterhelés körülményei között vizsgálják). A kelet-szibériai Tajset állomás vontatási telephelyén pedig folyik egy automatikus üzemű, német mozdonymosó telepítése. A kelet-szibériai régióban ez lesz az első ilyen, mert amúgy a mozdonyokat kézi erővel mossák arrafelé a telephelyeken. Szóval ahogy elnézem, van a politika, meg van az üzlet...

hm