DJ. Bakter Creative Commons License 2014.11.15 0 0 414212

Annak ellenére, hogy a felesleges utaztatásokat - kínai fokhagyma, a gabona ide-oda utaztatása és egyéb trükkök - én is elítélem, mégsem érted veled egyet a kisebb teherautók alkalmazásában.

 

Ahogy a vasútnál, a közútnál is a minél nagyobb jármű a kifizetődőbb. Kevesebb sofőr kell hozzá, csak egy motor szennyez, csak egy motort kell karbantartani, stb.

(a vasútbarátok nagy "érve" a Bzmot mellett, hogy egy buszmotorral akár 3 részes vonat is tud mozogni).

 

Én a magam részéről inkább elviselek egy nyergest, mint 2 db sima nagy teherautót vagy 4 db IFÁ-t vagy egyenértékű teherautót. Gyanítom, hogy (még ha tudjuk, hogy a tengelyterhelés 4000000000 szeres kárt okoz is) környezetvédelmileg sem jobb a sok kicsi (zaj, károsanyag).

Ha pedig 3,5 tonnásban gondolkodsz, akkor igencsak megnőne e járműfajta aránya az utakon, ami még kevésbé kifizetődőbb. (ugyebár ezek mindenhova bemehetnek, semmi tiltás nem vonatkozik rájuk (sokszor még a KRESZ sem :(( )

 

Nem beszélve arról, hogy ha teszem azt, megérkezik kötött pályán a konténer, mivel viszed tovább, ha nem kamionnal? Szétvágod sok kicsire, vagy kisebb dobozt hozol?

Előzmény: Törölt nick (414203)