Fejleszt Creative Commons License 2014.10.31 0 0 27145

Természetesen tippelésről volt szó, de kösz az anyagot, jól jött. :D

 

Egyébként a cél ugyebár az egyéni közlekedés arányát csökkentve, növelni a közösségi közlekedést használók arányát. Rengeteg autó jár az 57-es főúton, aminek - jó szolgáltatással - egy 10-20%-át feltehetően átlehet téríteni a buszra vagy vonatra. (Persze, hogy mennyit azt előre felesleges becsülni, mert akkor kiderül, amikor már kész van.)

 

Ha viszont figyelembe vesszük, az 5645-ös vonal mentén elő nagyobb települések lakosszámát, ami 27539 fő (Babarc: 747, Bóly: 3974, Lánycsók: 2426, Mohács: 17738, Szajk: 837, Szederkény: 1817), és vesszük, hogy ennek átlagosan a 30%-a ingázik valami ok miatt, akkor 8261 főről beszélünk. Na most ha ez a helyzet, akkor viszont, ha 2520 férőhely/irányról beszélünk, akkor ezek alapján 5741 fő gépjárművel vagy egyéb közlekedési móddal közlekedik. Vagyis az ingázók 1/3-a használja a tömegközlekedést, ami szintén nem igaz, mivel nem az összes járat 100%-s kihasználtságú. (Nyilván nem mindenki Pécsre megy.)

 

És még ehhez hozzájön, aki Mohácson túlról utazik Pécs felé. Ennek alapján bőven lehet mit fejleszteni.

Előzmény: htibor (27144)