vrobee: És mi lesz a bajai vonattal? Dél-alföldi ütemesnek annyi?
Ugyan miért? Annyi lesz, hogy itt az Uzsgyiról át kell szállni az Avalára és viszont.
aki pár éve még igen nagy hévvel (és teljesen jogosan) keltél ki a világos problémáknak az "ez van, ezt kell szeretni", meg "csináld te, ha jobban tudod" jellegű bagatellizálása ellen.
Nem értem az összehasonlítást.
Itt sokan azt mondták, hogy "de hát a Start előre tudta PONTOSAN, hogy mennyi utas lesz az egyes RJ-eken" (akár állomásközre is lebontva...), hát, akkor itt lett volna a lehetőség, hogy megmondják előre a tudós emberek, hogy jövőre mi lesz a szituáció, hogy miként készüljön a Start (mert ha talán egy hónappal előtte szól a "szent" ÖBB-nek, akkor talán meg tudja oldani, hogy duplázzon egy RJ-et...)
Luigi78: Persze, mert oda eltolták. :)
Nem mozdultak a személyvonatok menetvonalai...
Én inkább a késésektől és azok zavarától félek.
Mostanában olyan nagy zűrök nincsenek a belépővel sem, ráadásul most egy kicsit későbbre is került, tehát pl. a belgrádi csatlakozásra várások miatti késések esélye szerintem csökkent.
Néha órákat késő vonat -alternatíva nélkül- hálátlan tud lenni a belföldi utasoknak.
Főként 2 órás ütemben.
A csehek felől inkább voltak rendszeres késései, mint a szerbek felől. Pláne, nem "órákat" késett.
Viszont ha rendes is a vonat, szinte kivitelezhetetlen a gépkörbejárás és kocsik átsorozása Halason (személycsoportban) ennyi idő alatt.
Nem kell Halason körbejáratni a gépet a "pók"-ban :)
És milyen kocsikat kellene majd átsorozni Halason?
vrobee: Szerencsére alig több mint egy órával nő így a menetidő
Attól függ kinek a szeméből, milyen viszonylaton nézed, de még az egy órás növekedés is csak nagyon kevés utas esetében reális, felesleges túlozni....
A Te stílusoddal élve: a tömeges Belgrád-Pesterzsébet utasoknak valóban több mint egy órával nő meg az utazási idejük :-/
Jelenleg Belgrád-Fradi 7:58, jövőre 8:24 (de a Belgrád-KöKi meg 8:00, ez pedig teljesen összemérhető a jelenlegi Belgrád-Fradival, és az M3 jobb, mint az 1-es villamos elérése).
cserébe főpályaudvart nem érint...
És ezzel pl. sok utasnak rövidebb lesz az eljutási ideje. (és nem csak nemzetközi utasok vannak ám a világon!)
így már vitathatatlanul alkalmas lesz a későbbi Budapest-Belgrád ChinaCityExpress forgalmának felfuttatására.
Nem is értem a fintorgásod, beszólásaid okát...
Azzal már inkább van problémám, hogy ha nem fog KöKin gépcserézni az Avala, akkor az a 1047-es fordában elég nagy pazarlást fog jelenteni...
Meg azzal is problémám van, hogy beindult az a régi szemlélet, hogy a nemzetközi vonatokat úgy tárgyalják le, hogy az nem illeszkedik a hazai rendszerbe, mert most látom, hogy a páratlan Kálmán Imre később fog belépni Hegyesben, és majd Nagyszentjános előzi az "ütemes" gyorsvonatot... Ez nagyon gáz.
Kifelé is 10 perccel ütem előtt, már 21:00-kor fog menni a Keletiből.