kulabácsi007 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 74797

Köszönöm a kimerítő magyarázatot. Nehéz döntés lehet fél másodperc alatt eldönteni, hogy átstartolnak, vagy a már megkezdett műveletet próbálják befejezni/kijavítani, főleg egy 50 tonnás cucc tehetetlenségével a fenekük alatt.

 

Azt értem, hogy retorzió nem éri őket egy átstartolás miatt (még szerencse) de informálisan mennyire számít hibának, 'szégyenfoltnak' pilóta körökben, és emiatt mennyire csinálnak belőle lélektanilag hiúsági kérdést. Pl. összesúgnak-e a pilótatársai a háta mögött, hogy '...neki már 17 átstartolása volt és ezért nem léptetik elő/ nem kap fizetésemelést'.

 

Egy keményebb landoláshoz képest (amivel pl. remélik, hogy sikerül még letenni a gépet), ami a toronyból nem is nagyon látszik (max. pár utas ijed meg) egy átstartolás elég látványos művelet, ami még a légiirányítókat is elég intenzíven megdolgoztatja főleg egy forgalmas repülőtéren.

Előzmény: RNZoli (74795)