trizs77 Creative Commons License 2014.10.31 0 1 14411

Az is külön érdekesség, hogy miképp dőlt az el, hogy pont Budapest és Sarkad között volt érvényben a belföldi díjszabás :))

 

-------------------

 

Mint írtam, Budapest-Gyula részét belföldinek tekintettük, onnan meg 101%-ban politikai járatnak.

 

A járaton állandóan járó 2 kolléga (igen korrekt emberek voltak) külön BM felkészítést kapott, az akkoriban egyáltalán nem ritka román állami szemétkedés ellen.

 

 - Mit tegyenek ha lefoglalják a buszt,

 - Hogyan védjék ki az állami provokációkat,

 - Mi van ha utasaikat vegzálják,

 - stb.

 

akkoriban szocialista nemzetközi szolgálati útlevelet az a buszvezető kaphatott aki előtte minimum 5 évig járt hiba nélkül belföldi távolságiban és minden más feltételnek is megfelelt.

 

Nyugati szolgálati útlevélhez 10 év kellett.

 

Egy-egy üzemegységben hatalmas presztizs volt ha valaki bármelyiket megkapta.

velük még az üzemegységvezető is máshogy beszélt.

 

Mégis a Komádi-Nagyvárad járatért nem volt tülekedés.

Oda nem könyökölt senki.

Pár év után meg is szünt a járat.

 

 

Előzmény: LLaurent (14404)