Az is külön érdekesség, hogy miképp dőlt az el, hogy pont Budapest és Sarkad között volt érvényben a belföldi díjszabás :))
-------------------
Mint írtam, Budapest-Gyula részét belföldinek tekintettük, onnan meg 101%-ban politikai járatnak.
A járaton állandóan járó 2 kolléga (igen korrekt emberek voltak) külön BM felkészítést kapott, az akkoriban egyáltalán nem ritka román állami szemétkedés ellen.
- Mit tegyenek ha lefoglalják a buszt,
- Hogyan védjék ki az állami provokációkat,
- Mi van ha utasaikat vegzálják,
- stb.
akkoriban szocialista nemzetközi szolgálati útlevelet az a buszvezető kaphatott aki előtte minimum 5 évig járt hiba nélkül belföldi távolságiban és minden más feltételnek is megfelelt.
Nyugati szolgálati útlevélhez 10 év kellett.
Egy-egy üzemegységben hatalmas presztizs volt ha valaki bármelyiket megkapta.
velük még az üzemegységvezető is máshogy beszélt.
Mégis a Komádi-Nagyvárad járatért nem volt tülekedés.
Oda nem könyökölt senki.
Pár év után meg is szünt a járat.