A busz sok szállal kötödik Békés megyéhez.
1974 januárban érkezett a VolánBuszhoz, 1973 decemberi gyártású.
Akkoriban az úgynevezett "Panoráma" buszok még nagyon ritkák voltak.
Ik-55 buszokat váltottak.
Ez a busz az akkoriban indított Budapest-Szolnok-Mezőtúr-Bcsaba-Sarkad-Komádi-Nagyvárad nemzetközi járaton kezdett.
Ez biza (ha jól emlékszem 310 km) emiatt kettő gkv kellett a járathoz.
Ez a járat Békéscsabáig a Budapest-Gyula másodrésze volt, még ha nem is annak hívták.
Békéscsabától pedig a magyar-román határ magyar oldalán evickélt felfelé Biharkeresztesig, s ott átlépett Nagyváradra.
Váradon vagy egy, vagy két órát várakozott, és már jött is vissza.
Reggeltől-estig megcsinált 620 km-t.
Így azután pörgött bele a km rendesen.
Egy héten háromszor ment át Nagyváradra, a másik 4 napon "csak" Komádiig járt.
Az is elég hosszú Budapesttől Békéscsabán át Komádiig és vissza.
Tehát a busz Békés megye és Budapest összekötésében élte életét.
Amikor jöttek a GF 03-01- GF 03-22 -es első Ik-256 széria (nullszéria) buszai akkor került le a nemzetköziről és lett síma, mezei, belföldi távolsági busz.
Először Jósvafőre járt kb. 1 évig, majd 1978-tól a Budapest-Mezőhegyes-Budapest járat kapta meg, de már kintalvóként.
Az előtte ott szolgáló GC 32-98-as Ik-255-t váltotta a mezőhegyesi fordán.
Magyarul a GC 65-43 (a képen) visszatért Békés megyébe.
Mivel a :
- Nagyváradi,
- Komádi,
- Jósvafői,
- Mezőhegyesi
fordán is minden nap többet ment mint 450 km, (és üzembiztos kocsi volt) a 6 év alatt símán belepörgött a 650.000 km.
Akkoriban ez nagy szám volt !
Ennyi idő alatt négy motort fogyasztott el.
Az elsővel elment 210.000 km-ig, a másodikkal 630.000 km-ig(!), a harmadik csak két hetet bírt mert egy ZIL-130G megtámasztotta a motor főtengelyét, a negyedik motorral ment át a Bérautóbusz üzletághoz, 1979 végén, vagy 1980 elején.