trizs77 Creative Commons License 2014.10.30 0 2 14393

 

A busz sok szállal kötödik Békés megyéhez.

 

1974 januárban érkezett a VolánBuszhoz, 1973 decemberi gyártású.

Akkoriban az úgynevezett "Panoráma" buszok még nagyon ritkák voltak.

Ik-55 buszokat váltottak.

 

Ez a busz az akkoriban indított Budapest-Szolnok-Mezőtúr-Bcsaba-Sarkad-Komádi-Nagyvárad nemzetközi járaton kezdett.

Ez biza (ha jól emlékszem 310 km) emiatt kettő gkv kellett a járathoz.

 

Ez a járat Békéscsabáig a Budapest-Gyula másodrésze volt, még ha nem is annak hívták.

Békéscsabától pedig a magyar-román határ magyar oldalán evickélt felfelé Biharkeresztesig, s ott átlépett Nagyváradra.

Váradon vagy egy,  vagy két órát várakozott,  és már jött is vissza.

 

Reggeltől-estig megcsinált 620 km-t.

Így azután pörgött bele a km rendesen.

Egy héten háromszor ment át Nagyváradra, a másik 4 napon "csak" Komádiig járt.

Az is elég hosszú Budapesttől Békéscsabán át Komádiig és vissza.

 

Tehát a busz Békés megye és Budapest összekötésében élte életét.

Amikor jöttek a GF 03-01- GF 03-22 -es első Ik-256 széria (nullszéria) buszai akkor került le a nemzetköziről és lett síma, mezei, belföldi távolsági busz.

Először Jósvafőre járt kb. 1 évig, majd 1978-tól a Budapest-Mezőhegyes-Budapest járat kapta meg, de már kintalvóként.

 

Az előtte ott szolgáló GC 32-98-as Ik-255-t váltotta a mezőhegyesi fordán.

Magyarul a GC 65-43 (a képen) visszatért Békés megyébe.

 

Mivel a :

 - Nagyváradi,

 - Komádi,

 - Jósvafői,

 - Mezőhegyesi

fordán is minden nap többet ment mint 450 km, (és üzembiztos kocsi volt) a 6 év alatt símán belepörgött a 650.000 km.

Akkoriban ez nagy szám volt !

 

Ennyi idő alatt négy motort fogyasztott el.

Az elsővel elment 210.000 km-ig, a másodikkal 630.000 km-ig(!), a harmadik csak két hetet bírt mert egy ZIL-130G megtámasztotta a motor főtengelyét, a negyedik motorral ment át a Bérautóbusz üzletághoz, 1979 végén, vagy 1980 elején.

 

 

Előzmény: Törölt nick (14391)