Mágus23 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58402

Üdv!

Igen, 1965 után bőven továbbítottak menetrendszerű expressz vonatokat gőzmozdonyok. Egészen az 1980-as évek elejéig például a Ciklámen expresszt Szombathely és Győr között 424-es mozdonyok vontatták. Ezek főképp celldömölki gépek voltak, rendszeresen dolgozott a Ciklámen expressz élén a 424-082, 424-169,

424-173, 424-224. Még 1981 után is amikor Celldömölkre megérkeztek az első

M 41-esek velük párhuzamosan a 424-esek is vitték a Cikláment.

1980 ig nem egyszer előfordult, hogy a Szergejek sorozatos döglése miatt az esti Saváriát Szombathelyről 424-es továbbította. Ezek általában a pakurás szombat-

helyi 424-esek voltak. Ilyenkor ha Székesfehérváron rendelkezésre állt megfelelő dizel, akkor a Délibe már az hozta a vonatot, de arra is volt példa, hogy a Déliig 424-essel jött a szerelvény.

 

A szertartályos mozdonyok szénkészletét illetőleg olyan megoldás volt általában ahol nem volt hátul széntartály, hogy a mozdony bal oldalán a víztartály folytatását széntartályként alakították ki. Ilyen volt például a 377-es sorozat.

A 377-esen -ami nálunk volt a Hámánban (377-493) ott még a sátor belső részének egy részében egy deszkából kiépített plusz széntároló rekesz is volt. Általában ezekre a kis mozdonyokra igen jó minőségű, magas fűtőértékű szénkeveréket adtak. Nálunk a 377-es kiszerelése kosarazással és vödrözéssel, kézzel történt.

Előzmény: krikori (58400)