Papalac Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57898

Nem véletlenől írtam az inercia kapcsolót. Engem megszívatott nem olyan régen. Beültem, indítóztam és mintha egy szar lemerült akksim lenne. Kijelzők elhalványodtak, rádió kikapcs, magyarul leesett a feszültség indítózáskor.

Az akksi nem régi ezért motorház kinyit, akkusaruk ellenőrizve, semmi gond. Ha már úgyis ott van, inercia kapcsoló benyomva, kicsit kattant. Beültem és azóta is simán megy az autó. Nem teljesen volt kikapcsolva, csak rosszul érintkezett. Én is úgy tudtam, hogy csak a benzint állítja le. A szemem előtt csinálták a szervizben kompresszió méréskor, hogy megütögették a kapcsolót és indítóztak. A diagnosztika az akkumulátorból felvett áramból kiszámolja a hengerenkénti kompressziót :-)

 

Tudtommal a bendix behúzótekercse a szénkeféken és az önindítón keresztül kapja a testet. Elég régen szedtem szét renault önindítót (R11), de nem hiszem, hogy változtattak a dolgon. A bendixen 2 csatlakozó van. Az egyiken kapja az akkumulátortól (generátor) a +12 V-ot, a másik a gyújtáskapcsolótól jövő. A harmadik csatlakozó (bendix kapcsoló) fixen van kötve az önindító + szénkeféjére. Van még a testelő vezeték, de az ha jól emlékszem az a rögzítő csavar alá van kötve.

Ha jól tudom a bendix 2 tekercses. 1x meggondolatlanul szénkefét akartam cserélni az önindítóban. Nem lehet :-) Ponthegesztéssel van rögzítve a - oldal kábele. Speciális szénkefe van benne, ami a végén sokkal vékonyabb, így ha elkopik, akkor felakad. Kis reszelgetéssel még évekig üzemképessé tudtam tenni.

Mindenesetre, ha javították az önindítót, szerintem ott is érdemes szétnézni.

Előzmény: Köhike (57888)