hmsoft Creative Commons License 2014.10.15 0 0 412750

Ha leszakad, akkor majd egyedül kódorog a vonat vége a tajgában?

Első ránézésre én sem véltem felfedezni. Talán van, csak túl halványvörös. :) Egyébként egy olyan fővonalon, mint ez, megvan a fedővédelem: minden egyes bejárati jelző környéke, minden egyes KTSzM (kis konténerke a pálya mentén, hőnfutásjelző, futófelület túlmelegedésjelző, sebességmérő és minden egyéb frincfranc berendezéseivel) tele van szórva az ún. Palma rendszer leolvasóival. Ez úgy működik, hogy minden egyes jármű oldalán van egy kis műanyagdobozka, amire ha egy adott frekvenciamintával rásugárzol, visszaadja a jármű azonosítóját (UIC számsor utolsó 8 jegyét). Az elhaladó vonat járműveit a leolvasó szépen végigveszi, a központ pedig összehasonlítja az előző leolvasás eredményével. Ha változott a vonat összeállítása, de papír szerint nem kellett volna, akkor a rendszer elkezd nagyon csodálkozni, és ezt tudatja a fél világgal is. Ezt kihasználva előfordulhat, hogy ha az összeállítás során nem találtak a környéken zárjelzőt, jól elfelejtik rátenni. Utasítás szerint viszont tényleg kéne, és tényleg meg lehet farkalni érte a dolgozót, ha nem tette meg. De ez már legyen a helyi főnökök hatásköre és bevállalóssága.

hm

Előzmény: Rollende Landstrasse (412748)