alkotasu Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58245

Károly!

Ne haragudj, de nincs igazad.

  1. Az 5-ös villamost azon az összekötő vágányon indították el 1955-ben, ami Filatorigát HÉV állomást kötötte össze az Árpád híddal. (Akkorra már nem volt égető szükség vasúti összeköttetésként rá, mert megépült az É-i összekötő.
  2. Az Árpád hídon levő vágányok (hasonlóan az akkori többi villamos sinekhez) alkalmasak voltak a vasúti járművek közlekedtetésére. (Itt nyilván nem a kissugarú ívekkel tűzdelt vonalakról beszélek, hanem az akkoriban használt széles nyomcsatornájú PH sinekről.)
  3. Az Árpád hídi villamos vágányok és a Vízafogó állomásra vezető vágány között volt kapcsolat, aminek a fényképeit mások betették. Ez a vágánykapcsolat még a '70-es évek második felében is látható volt, mert személyes emlékeim vannak rá.
  4. Valakitől azt hallottam még régebben, hogy a szállítások éjjel történtek a villamosforgalom zavarása nélkül.
  5. Csak mellékesen: az 5-ös villamost pont a Szentendrei út szélesítésekor szüntették meg. A '70-es évek elején még szüleimmel többször jártunk arra felé és láttuk az ott közlekedő alumínium villamost.

Tehát a kérdésedre válaszolva, hogy "És hová mentek volna?", az a válasz, hogy Filatorigáttól az Árpád hídon Angyalföldre.

 

Előzmény: k.novotny (58240)