BPO-105 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 90984

Az jó, amúgy ezek nagyon sokat segítettek - mindenkitől, aki érdemben hozzá tudott szólni a témához.

 

Összegzésképpen most itt tart a dolog, ha jól értem:

 

Van egy 76-os prototípus (GC 96-10 -> GC 96-17), ami 77-80 között volt BKV-s.

Van 5 db 78-as 282.00 nullszéria (GE 04-50...54 -> BU 04-50...54), ami 79-től BKV-s, kivéve az utolsót, ami 80-tól, a protó távozása után lett az. Van valami esélye, hogy ez azonos a protóval, ám ennek ellentmondanak a vázszámok. (Én személy szerint inkább azt tartom valószínűnek, hogy az ötödik utólag érkezett meg, a protót pedig korábban vissza akarták vinni a gyárba, de ehelyett a busz helyett a BKV-nál hagyták valamivel annak az érkezése előttig.) Ebből 3 került Nyíregyházára (04-50, 04-51, 04-53), de a 80-as évek végén bontották őket.

Van egy 78-as 282.01 a Trans-Tournál (???-???), bontották.

Van egy 78-as 282.01 a Szabolcs Volánnál (BX 11-66 -> AVE-345), ami piros-fehér bemutatóként kezdett (és nem volánsárgán adták el a Volánnak 1989-ben), 1995-ben selejtezték, elbontották. A TT-s ill. ez egyike a honvédségi eredetű (HG 12-42), a másik pedig rejtély, hogy jutott el a két szolgáltatóhoz.

Van 3 db 78-as vagy 79-es 282.01 széria (GF 23-66...68 -> BU 36-67...69) a Volánbusznál (én 79-esnek tudtam eddig, rendszám alapján valószínűleg akkor is adták át, de te 78-asnak írod), mindhármat bontották elvileg.

 

És van ez a kétajtós, amit vagy átépítettek, vagy a protóból építették, vagy pedig egy új jármű.

 

A buszok elméletileg pont sorban vannak, a kétajtóst kivéve.

Előzmény: 2156 (90981)