Dzsudimano Creative Commons License 2014.10.09 0 0 9487

Igen itt részletezik én csak a lényeget írtam!Itt az a rész ami fontos:Néhány gyakorlati tanács

A frekvenciaváltó tehát egyenáramból állítja elő egy három fázisú hídkapcsolás segítségével a motor számára a három fázisú feszültséget. Ezért vannak olyan (jellemzően kis teljesítményű) frekvenciaváltók, melyek egy fázisú betáplálást kapnak, de három fázisú motort hajtanak meg. Lényegében tehát 1 fázisból (230V-ból) előállítják a 3 fázist.
Egy frekvenciaváltó kimenetére mindig három fázisú motort kössünk, egyéb terhelést ne és soha ne terheljük aszimmetriksuan!
Jellemző a frekvenciaváltókra, hogy nem képesek a kimenetükön a bemenetükre kapcsolt feszültségnél magasabb effektív feszültséget szolgáltatni.
Ebből pedig egyenesen következik, hogy az egy fázisú táplálással rendelkező 230V-os frekvenciaváltók nem képesek a 400V-os három fázisú motorok meghajtására!
Mi a megoldás?
A motorok delta kapcsolása. A közönséges aszinkron motoroknak mind a három tekercs mindkét végét kivezetik. A motor kapocslécén a hat kivezetésre rakott átkötő hidakkal alakítható ki akár a csillag, akár a delta kapcsolás:



Ha a motort csillagba kapcsoljuk, magasabb lesz az üzemi feszültsége mint deltában, mivel deltában egy fázistekercs két végére közvetlenül jut két fázis közötti feszültség, csillag kapcsolásnál azonban nem.
Hogy egy motor mekkora névleges feszültségű, azt az adattábláján tüntetik fel. A kis teljesítményű motorok (kb. 4 kW alatt) általában 230V/400V-osak, a nagyobbak (4kW-tól) általában 400V/660V-osak. A kisebb feszültség adat vonatkozik a delta, a nagyobb a csillag kapcsolásra.

Előzmény: teglascs (9486)