Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412616

Vidéken többségében nem az. Érdemes megnézni, főleg a kisebb városok esetében a 20-30 évvel ezelőtti buszmenetrendeket. Olyan helyeken is voltak késő esti járatok, ahol ma az ember nem is álmodna róluk. Csak ezek idővel megszűntek, mikor a több műszakos munkarendben foglalkoztató ipar fokozatosan leépült. Itt előbb az érdemleges igények tűntek el és ezeket követte a közösségi közlekedés.

 

Kicsi és közepes nagyságú vidéki városokban nagyjából este 8 körül szinte megáll az élet, ember nincs sokszor az utcán... Ha van még valami komolyabb több műszakos foglalkoztató, akkor vannak 10 utáni járatok, ahol nincs ott sok helyen 8 után már elmennek az utolsó buszok, miközben lehet néhány évtizeddel korábban még voltak későbbiek is.

 

Üzemidő bővítésben jelenleg a százezer feletti vidéki nagyvárosok vonzáskörzetében, első körben a forgalmasabb vonalakon, vagy Budapest elővárosában látnék lehetőséget akár éjfél körüli járatok indítására is. Itt valóban lenne értelme kísérletezni, de ezek a vidéki közlekedésnek csak egy kicsike töredékét jelentik.

Előzmény: r1232 (412579)