DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.09 0 0 412614

"Már esedékes ennek az ezervaláhány kocsinak a cseréje. Elkezdhetnék."

 

A gördülőállománnyal tényleg bajok vannak, de nem nagyon látok igazi akaratot ennek rendbetételére.

Felröppennek madarak (fecske, tengelic) és egyebek (3G IC, IC+), de vagy csak nagytakarítás, vagy mindig abbamarad.

 

Ily módon - kormányzati forrás hiányában - egyéb trükk jön be (kötött pálya esetében az EU források, lásd az új Flirt motorvonatok), ehhez pedig pályáztatni kellene, és legalább úgy kellene csinálni, mintha....

Ebbe beleférne egy állami tulajdonú járműgyártó által gyártott akármilyen kocsi, mint nyertes?

Nem beszélve arról, hogy azt ki is kellene fejleszteni, engedélyeztetni, amit az IC+ esetében láttunk hogy nem rövid idő. Addig még egyszer felsöprik a padlót? :))

(gondolom, nem a Bhv-t akarod gyártatni ott, de még a postaBhvt-sem :)))

 

Közben olyan hírek is voltak, hogy Szolnokot is fejlesztik (szakemberekkel), hogy lehessen gyártani az IC+ kocsikat. Mindjárt két állami vagongyár. Ahhoz képest, hogy évi nulla db kocsit szerzünk be, nem is rossz.

 

A másik kérdés, hogy ha jól sejtem, Dk államosításával az a gyáregység elvesztette a külföldi megrendeléseit is. (nem gondolnám, hogy a Bombi a magyar állammal akar kocsiszekrényt gyártatni :)))

Ez pont szembe megy a nagy munkahelyteremtési akcióval.

Előzmény: trizs77 (412613)