Lovrin Creative Commons License 2014.10.08 0 0 412606

Szerinted mégis hogy jön az egész automatizálási kérdéskörhöz az hogy Németországban mennyire túlterheltek az utak vagy hogy én mennyit utaztam arrafelé?

 

Sehogy.

 

Az hogy egyre több vállalat egyre több kiegészítő elektronikát pakol az autókba, egyre fejlettebb szenzorokkal, kamerákkal, képfeldolgozási eljárásokkal és vezetési algoritmusokkal kísérleteznek, az pont abba az irányba mutat, előbb-utóbb ezek a fejlesztések szépen-lassan beszivárognak a mindennapokba. Nem varázsütésre, de szépen lassan ahogy eddig is terjedtek a különböző újítások. Van befektetői támogatás, és van piaci igény. A szabályozási környezet meg előbb-utóbb alkalmazkodik, amennyire szükséges.

 

A vasúti szektorban nincs ekkora nyomás a teljes automatizálásra, noha a kötött pálya miatt műszakilag sokkal egyszerűbb lenne teljes körűen automatizálni.

Itt most nem a 4-es metró-féle zárt rendszerekre gondolok ahol pálya-biztberoldalról meg van támogatva az egész, hanem teljesen autonóm rendszerre ami a pályaoldali kötöttségek nélkül képes lenne átvenni a mozdonyvezető munkáját. Pontosan úgy, ahogy a Google-autó közlekedéséhez sem szükséges semmilyen kiegészítő útmenti jelforrást telepíteni, a közúti jelzések és a forgalom többi szereplőjének a felismerése az autó feladata.

Előzmény: Törölt nick (412598)