Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.10.07 0 0 412557

Nézd, akkor alma és körte esete, mert az általad korábban írt példában ha egy cégben 2× ráfordítással csak 1,4× termelésed lesz, hát akkor jobb az 1×, 1x. Viszont itt a magyarországi vasúti személyszállításról van szó - önmagában sem túl nyereséges vállalkozás semerre sem személyszállító vasutat üzemeltetni (egy-két kirádnulóvonal kivételéve, azok sem hazánkban vannak), tehát piaci alapokon a vonalak jó részét becsukhatnánk a fenébe a logikád mentén.

 

Másrészt a vasút, mint a közszolgáltatás része, bizony összefüggésben van más közlekedési módokkal is, ahogy a pályát, úgy az autpályákat, utakat, egészségügyet is a befizetett adónkból az állam igyekszik intézni több-kevesebb sikerrel, tehát a vasútnál növekedő üzemeltetési, karbantartási költségek mellé rendszerszinten (állam) meg kell nézni azt is, hogy mennyivel csökkent a költség máshol az átterelt utasok miatt.

Előzmény: htibor (412547)