Tudom jol, h ez a hasznalat nagyon megterheli a motort ill az olajat egyarant.
A hibridnél azért olyan nagyon nem terheli a motort. Ha jól értem a Toyota rendszerét, annak három eleme van, egy igen egyszerű benzinmotor, az elektromos hajtás, illetve egy komplikált vezérlés, ami egyrészt a kétféle hajtást hangolja össze, másrészt közben betölti a sebességváltó funkcióját is egy fokozatmentes automatikával. Magyarul a benzinmotor szinte egy "állómotor," közel azonos terhelésen dolgozik, a gyorsításhoz szükséges plusz nyomatékot pedig az elektromos hajtás állítja elő, és a fokozatmentes váltó áttételének változása gyorsítja az autót.
Ha van egy benzinmotorunk, ami egész életében a saját optimális tartományán belül tud üzemelni, akkor azt a motort más motorokhoz képes irigylésre méltó helyzetűnek tekinthetjük.
A rövid utak miatt én inkább azon aggódnék, hogy az akksik sosem töltődnek fel teljesen....
Ami a kenést illeti, nem feltétlenül érdemes lassan hetente cserélni az olajat, inkább arra figyelj oda, hogy a gyárilag még engedélyezett legalacsonyabb hidegoldali viszkozitású olajat használd. Nekem úgy rémlik, hogy a Toyota beszél a 0W-20-as olajokról is - ha ez így van, érdemes ilyet használni.