bkriszto80 Creative Commons License 2014.09.30 0 0 57684

Tisztelt Márka- és Típustársak!

 

Laikus vagyok a témában, ezért igyekeztem a fórumban visszaolvasni és tapasztalatot, információt szerezni, azonban nem jártam sikerrel, ezért szeretném a segítségeketeket kérni, hátha...

 

Adva vagyon tehát egy 2006. évi 1.2 16V Thalia. ~115.000 km-rel. Első tulajdonosa vagyok a gyertya-, izzó-, központi-, csomagtérzár problémákat végigjártam. Nem szakszervízben, de igyekszem rendben tartani, az időszakos általános dolgokon kívül a jelentkező hibákat orvosolni, kopó alkatrészeket cserélni, stb. Egy szóval - úgy gondolom - nincs elhanyagolva az autó.

 

A legújabb problematika leírása nagy vonalakban az lenne, hogy beülnék az autóba majd lendülettel fordítom a kulcsot és.. nem történik semmi.. azaz a rádió, ventillátor, visszajelzők bekapcsolnak de hiába indítóznék semmi. Sem kattanás, sem kerregés, néma csönd.. Kulcs vissza, majd újra csodálatos indít a motor.

 

Valamikor a nyár elején az időszakos szervíz során a szerelő javaslatára az önindító feljavítása megtörtént. "bendix", "kefék" cseréje, tisztítás, stb. Aztán a nyáron (függetlenül?) kezdte a fenti hibajelenséget, majd egy hónapja  a következőt, hétvégén ismét, tegnap délután megint, ma reggel ismét... Szerelőt hívom - immáron újat - autót kivittem, persze vagy húszból egyszer sem produkálta a hibajelenséget, autót ott hagytam, többször próbálták, semmi. Feszülség rendben. 12V-os csati lecsavarva, megdörzsölve. Akkumulátor most volt egy éves... ( Talán ide tartozik, talán nem, a központi zár is most van javítás alatt,  illetve ez idő alatt halt meg a jobb hátsó zár. A motor már meg van rendelve, elvileg a héten cserélik.)

 

Hát izé...